جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۴۹۱
فراز گزارش می‌دهد:

گلریزان چتر نجات برای نجات آرایشگر محکوم به قصاص

گلریزان چتر نجات برای نجات آرایشگر محکوم به قصاص
مرد آرایشگر ی که ۱۴ سال پیش طی یک نزاع باعث مرگ طرف دیگر نزاع شده بود با گلریزان «چتر نجات» یک قدم به آزادی و نجات از اجرای حکم قصاص نزدیک شد.

 

 

گلریزان «چتر نجات‌» جوان محکوم به قصاص کرمانشاهی را یک قدم به آزادی نزدیک کرد. این جوان کرمانشاهی  ۱۴ سال پیش طی یک نزاع که در محل آرایشگاهش در شهرستان اسلام آباد‌غرب به وقوع پیوست باعث جراحت و مرگ طرف دیگر نزاع شد.

بر اساس گردشکار‌، محتویات پرونده چنین حکایت می‌کند که مقارن ساعت ۸ شب ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸ ماُمورین گشت کلانتری ۱۲ شهرستان اسلام‌آباد غرب با تماس‌های مردمی از وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شده و در محل وقوع قتل حاضر شدند. پس از رسیدن به محل وقوع قتل با جسد مردی با سن تقریبی ۳۰ سال مواجه شدند که به‌صورت طاق باز روی زمین افتاده و آثار خونریزی در سمت چپ بدنش مشهود بود‌. با بررسی بیشتر ماُورین پلیس در محل وقوع قتل یک تیغه کارد میوه خوری نیز به دست آمد. در تحقیقات اولیه پلیس آگاهی اسلام‌اباد غرب به فردی به نام «‌محمد» مظنون شده و او را بازداشت کردند. در جریان بازپرسی محمد به پلیس گفت:‌«من و شریکم که مجتبی نام دارد صاحب یک آرایشگاه هستیم. مقتول جهت اصلاح به آرایشگاه ما آمده بود. با توجه به اینکه بار قبل هم به آرایشگاه ما آمده  بود و پس از اصلاح موی سرش دستمزد ما را نداده بود، مجتبی به او یادآوری کرد که باید دستمزد اصلاح قبلی را هم باید پرداخت کند. پس از آن بین مجتبی و مقتول یک درگیری لفظی به وجود آمد و مقتول با یکی از صندلی‌های آرایشگاه به مجتبی حمله کرد و چند ضربه به او زد و از آرایشگاه بیرون رفت. مجتبی که خیلی عصبانی شده بود از کمد آرایشگاه یک کارد میوه خوری برداشت و به دنبال او دوید و آن‌طرف خیابان مجدداً با هم درگیر شدند. تا من به آن‌ها رسیدم مقتول نقش زمین شد و مجتبی وحشت زده فرار کرد.»                                                                                                                             

پس از آن مجتبی خود را به پلیس معرفی کرد و به اتهام قتل عمد دستگیر و زندانی شد. این زندانی محکوم به قصاص در جریان محاکمه در دادگاه به قتل انتسابی اعتراف کرد و از اولیای دم مقتول درخواست بخشش کرد. این جوان متهم به قتل در گفتگو با«‌فراز ‌» گفت: «‌مقتول پیش از روز حادثه یک بار دیگر به آرایشگاه ما آمده بود و دستمزد  مرا پرداخت نکرده بود. من به او یادآوری کردم که دستمزد دفعه قبل را نیز باید پرداخت کند. با با شنیدن این حرف ناگهان عصبانی شد و با یکی از صندلی‌های آرایشگاه به من حمله کرد و ضربه‌ای به سرم زد و گوش چپم خونریزی کرد. بعد از آرایشگاه بیرون رفت. من که ز این رفتار او به شدت عصبانی شده بودم ناخود‌آگاه در کمد آرایشگاه را باز کردم و یک کارد میوه خوری برداشتم و به دنبال او از آرایشگاه بیرون رفتم و با او درگیر شدم. اصلا نمی دانم چه اتفاقی افتاد و چطور به او ضربه زدم. وقتی دیدم مقتول روی زمین افتاد ترس تمام وجودم را گرفت و از محل فرار کردم. پس از آنکه خبردار شدم که مقتول فوت شد خود را به پلیس معرفی کردم.‌»                                                 

این زندانی محکوم به قصاص که اکنون به سن ۴۸ سالگی رسیده است صاحب ۲ فرزند دختر است و ۱۴ سال از همسر و دخترهایش دور بوده است. در حالی‌که مجتبی دوران حبس خود را سپری می‌کرد دختر بزرگش ازدواج کرد و او چشم انتظار تولد شد نوه‌اش است. مجتبی از عصبانیت آنی خود که منجر به مرگ یه جوان دیگر شد ابراز ندامت و پشیمانی کرد و در این خصوص به فراز گفت‌:«‌زمانی که من ۶ ساله بودم جنگ ایران و عراق شروع شد. از ابتدای جنگ تا آخر آن اسلام‌آباد غرب که در آن زندگی می‌کنم درگیر جنگ و بمب‌باران بود. بارها در معرض موج انفجار بمب‌ها و موشک‌ها بود و در جریان عملیات مرصاد هنگامی‌که اسلام آباد توسط منافقین تصرف شد مادام در حال فرار و جنگ و گریز بودیم. همین مسائل باعث شد که بیشتر مردم این شهر اعصاب خود را از دست دهند. متاسفانه ما در مقابل فریاد و هرگونه صدای بلند زود واکنش منفی نشان می‌دهیم و نتیجه منفی این واکنش باعث مرگ یک نفر به دست من شد. امیدوارم جوانان شهر و کشورم از این داستان من درس عبرت بگیرند و هیچ وقت وارد هیچ نزاعی نشوند.‌»   

مجتبی پس از آن‌که در جریان گلریزان گروه چتر نجات و کمک ۵۰ میلیون تومانی این گروه خیریه قرار گرفت از خوشحاالی در پوست خود نمی‌گنجید و از خیرین و بانیان این گلریزان قدردانی کرد. این جوان محکوم به قصاص همچنین از گروه‌های خیریه دیگر درخواست یاری کرد و گفت: «با کمکی که گروه چتر نجات به من کرد ۲۵۰ میلیون دیگر برای جلب رضایت اولیای دم  کم دارم. امیدوارم هموطنان خیرَ به کمک من و خانواده‌ام بیایند.»  

گروه چتر نجات به سر‌پرستی «‌معصومه حسینی» تاکنون با گلریزان‌های خود باعث آزادی ۴۸ زندانی محکوم به قصاص شده‌اند. با آزادی این زندانی محکوم به قصاص چهل‌و نهمین زندانی محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص نجات پیدا می‌کند.     

بر اساس اطلاعات بدست آمده فراز از شورای حل اختلاف شهرستان اسلام‌آبادغرب پدر و مادر مقتول به نفع فرزند مقتول از سهم دیه خود گذشتند و همسر مقتول به عنوان قیم فرزندش درخواست مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان دیه کرده است که می‌خواهد آن را برای جهیزیه دخترش که بازمانده مقتول است هزینه کند. بر اساس این اطلاعات زندانی محکوم به قصاص نیز بار‌ها بر اثر فشار مشکلات روحی درخواست تعیین تکلیف کرد و این درخواست در نهایت در آذر‌ماه سال ۱۳۹۸ توسط دادگاه پذیرفته شد. «خسروی» رئیس شورای حل اختلاف اسلام‌اباد غرب نیز در گفتگو با فراز از برگزاری یک مراسم گلریزان در ایام ماه محرم برای آزادی این زندانی خبر داد.  

«مهدی خلیل‌پور‌» رئیس هیئت صلح و سازش ندامتگاه مرکزی کرمانشاه نیز طی یک تماس تلفنی به «‌فراز‌» گفت:‌ «‌با توجه به حسن اخلاق این زندانی در طول ایام حبس‌، در صدد آن هستیم یک گلریزان برای تاُمین بخشی از دیه درخواستی اولیای برگزار کنیم.»   

با توجه به اینکه این زندانی محکوم به قصاص از زندانیان با اخلاق زندان مرکزی کرمانشاه بوده است، از طرف مسئولین زندان اظهار امیدواری شده است با ورود نیکوکاران در ایام محرم مبلغ درخواستی اولیای دم تاُمین و این زندانی به کانون خانواده‌اش بازگردد و به‌زودی شاهد تولد نوه‌اش باشد.                                                                                                                     

  

  

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!