شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۳

پایان زنجیره قتل‌های قاتل زنجیره‌ای در شهرکرد

پایان زنجیره قتل‌های قاتل زنجیره‌ای در شهرکرد
قاتل زنجیره ای فراری در جریان درگیری با پلیس شهرکرد پس از به شهادت رساندن ۲ ماُمور پلیس به هلاکت رسید.
نویسنده :
شهریار کریمی

 

واحد اطلاع‌رسانی پلیس استان چهار محال و بختیاری از شهادت ۲ مامور انتظامی استان در شهرکرد و هلاکت قاتل آن‌ها خبر داد. 

 

خبر شهادت ۲ نفر از پرسنل نیروی انتظامی شهرکرد در روز عید قربان و کشته شدن قاتل آن‌ها که پیش از این نیز در استان خوزستان چندین نفر از شهروندان این استان و شهرستان شوشتر را به قتل رسانده بود و در ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در اقدامی وحشیانه با سنگدلی تمام دو گوش یک نوجوان۱۹ساله شوشتری را برید و با خود برد، بسیار مختصر بود و اهمیت هلاکت این شرور سابقه دار را که بارها در فضای مجازی اقدام به قدرت نمایی و تهدید هم استانی‌های خود می‌کرد را آن چنان که باید پوشش داده نشده بود. 

 

این جنایتکار که خیرالله نام دارد به دلیل ارتکاب شرارت‌های مستمر و قتل‌های مستمر در کوه‌های زرد کوه بختیاری از دسترس نیروهای نتظامی خود را پنهان کرده بود. اولین قتلی که به او انتساب داده شده است، قتل خواهر خودش در شهرستان شوشتر از توابع استان خوزستان است. بر اساس تحقیقات فراز این قاتل فراری درست شب عروسی خواهرش به دلیل تعصبات قومی و قبیله‌ای با قساوت و سنگ دلی تمام او را به قتل رساند. بر اساس صحبت‌های شهروندان شهرستان شوشتر و آشنایان خیرالله، این قاتل فراری پس از قتل خواهرش برای به زبان انداختن نام خود و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم اقدام به قتل ۵ نفر دیگر و بریدن دو گوش یک نوجوان بی‌دفاع در بهمن ماه ۱۴۰۰ کرد که مستندات آن به فراز ارسال شده است. بر اساس مستندات این قاتل فراری سلاح به دست می‌گرفت و در کوه‌های زرد کوه اقدام به قدرت نمایی و ضبط ویدئوهای تهدیدآمیز، آدم ربایی و خفت گیری می‌کرد و این موضوع را از افتخارات خود می دانست.

 

این قاتل فراری که به شدت تحت تعقیب و رهگیری پلیس آگاهی استان خوزستان بود در ۱۹ تیر ماه جاری پس از یک گروگانگیری نافرجام به دام ماُ مورین پلیس که او را رصد می‌کردند افتاد. با ردگیری‌های دقیق پلیس مشخص شد که این قاتل فراری به منظور یک فقره گروگانگیری به شهرستان فارسان در استان چهار محال و بختیاری وارد شده است و موضوع به فرماندهی انتظامی این استان گزارش شد. پاسگاه پلیس «بابا حیدر» فارسان پس از اطمینان از تردد این جانی فراری و اقدام او به گروگانگیری به ایجاد ایست و بازرسی در پاسگاه محل استقرار خود  اقدام کرد. پس از آن که این قاتل به محل ایست و بازرسی رسید و خود را در محاصره ماُموران پلیس دید اقدام به شلیک گلوله به سمت ماُموران پاسگاه کرد که در جریان این تیرندازی ۲ تن از پرسنل پاسگاه به نام‌های گروهبان یکم «مرتضی کریم‌زاده» و سرباز وظیفه «ابوالفضل هیبتی» به شهادت رسیدند. براساس گفته شهود محلی این قاتل فراری پس از آن در قلعه‌ای در همان حوالی سنگر گرفت باز هم به سوی ماُمورین پلیس آتش گشود ویک نفر دیگر از ماُموران پلیس را مجروح کرد. پس از ورود تک تیراندازان یگان ویژه پلیس این جانی فراری زمین‌گیر شد و پس از آنکه به اخطار پلیس اعتنا نکرد مورد اصابت گلوله یگان ویژه پلیس قرار گرفت و در نهایت با نقطهُ گلوله پلیس شهرکرد پرونده جنایت‌های این شرور سابقه دار به نقطه پایانی خونین تبدیل شد. 

 

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری پس از هلاکت این قاتل فراری و شهادت دو تن از نیروهای پاسگاه بابا حیدر گفت: «در حین تیراندازی به قاتل فراری در باباحیدر گروهبان یکم «مرتضی کریم‌زاده» و سرباز وظیفه «ابوالفضل هیبتی» به فیض درجه شهادت نائل آمدند و شرور سابقه دار نیز در جریان این درگیری به هلاکت رسید. » 

 

به گزارش فراز، «منوچهر امان‌اللهی» عصر روز عید قربان در جمع خبرنگاران استان چهار محال و بختیاری با اشاره به یک مورد آدم‌ربایی در یکی از استان‌های همجوار و متواری شدن مسلحانه فرد گروگانگیر به وسیله یک خودرو و ورود به حوزه استحفاظی چهار محال و بختیاری، گفت: «به محض رصد و مشاهده پلاک خودرو گروگانگیر تیم‌های گشتی در محور مواصلاتی جهت دستگیری و و توقیف خودرو گروگانگیر مستقر شدند. نیروهای پلیس مستقر در بخش باباحیدر به خودرو گزارش شده دستور ایست دادند ولی راننده با بی‌توجهی به سمت ماُموران پلیس تیراندازی کرد که در نتیجه این تیراندازی ۲ تن از ماُموران پلیس به شهادت رسیدند.» امان الهی در ادامه صحبت‌های خود به خبرنگاران گفت: «با حضور ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فارسان و طی تعقیب و گریز، گروگان‌گیر مسلح به هلاکت رسید و یکی از کارکنان شهرستان فارسان نیز در این حین مجروح شد.» سردار امان الهی در ادامه گفت: اخبار تکمیلی در خصوص این درگیری متعاقباً اعلام خواهد شد. 

 

خانواده نوجوان ۱۹ساله‌ای که گوش‌های پسرشان طی یک برنامه ریزی توسط این قاتل فراری با قساوت تمام بریده شد نیز ضمن ابراز خرسندی از این اقدام شجاعانه و قابل تحسین پلیس چهار محال و بختیاری در گفتگو تلفنی به فراز گفتند کابوس‌های پسر ۱۹ساله ما به پایان رسید و عدالت اجرا شد. » 

 

پیکر شهدای نیروی انتظامی چهار محال و بختیاری صبح سه شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور اقشار مختلف مردم شهرکرد تشییع شد. استاندار و مسؤولان استانی  نیز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت این دو حافظ نظم و امنیت را تسلیت گفتند.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!