شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۵۱۶۱

۲ رکورد کرونایی در فارس ثبت شد

۲ رکورد کرونایی در فارس ثبت شد
علیرغم تداوم سیر صعودی آمارهای شیوع کروناویروس در استان فارس، شاهد نزول سطح حساسیت‌های مردم خصوصا در گروه سنی جوانان، به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثر در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خصوصا در شیراز هستیم.

طی روزهای اخیر، مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته مخصوص معاینه، تست و درمان سرپایی کرونا و بیمارستان‌های مرجع دارای بخش‌های بستری مبتلایان به کروناویروس، روندی افزایشی داشته و عدد بیماران جدید پذیرش شده از عدد ۵۰۰ نفر در روز برای فارس، عبور کرده است.

بنا به اعلام معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، اکنون در بیمارستان‌های شیراز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا یا مشکوک بستری، ۲ برابر تعداد تخت‌های پیش‌بینی شده برای این مراکز و شمار بیماران نیازمند دریافت خدمات مراقبت ویژه درمانی، مدام رو به افزایش است.

عبدالرسول همتی، افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در گروه سنی زیر ۵۰ ساله‌ها را هشداری جدی تلقی و تاکید کرده است که مهمترین عامل در ابتلا به این بیماری، رعایت نکردن فاصله اجتماعی، نزدن ماسک، حضور در تجمع و دورهمی‌های مختلف و ... نهایتا بی توجهی یا کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ثبت رکوردهای کرونایی در فارس 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز از ثبت ۲ رکورد جدید ناشی از بحران شیوع کرونا در فارس خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۵ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس بستری شده و ۱۷ بیمار جان خود را از دست دادند.

سید روح‌الله حسینی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳۱ هزار و ۳۲۸ بیمار مثبت کرونا با انجام آزمایش‌های مختلف در فارس شناسایی شده‌اند، گفت: از مجموع این بیماران، ۲۹۲ هزار و ۵۱۳ نفر بهبود یافته‌اند و هم اکنون هم ۲۷۷۶ بیمار در مراکز بیمارستانی، بستری هستند.

این پزشک متخصص طب اورژانس با اشاره به اینکه حال ۲۸۸ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان فارس، وخیم گزارش شده است، گفت: این بیماران در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از جان باختن ۱۷ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، گفت: تاکنون بیماری کووید ۱۹ در استان فارس پنج هزار و ۷۶ قربانی گرفته است.

افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا

حسینی خاطرنشان کرد: مشاهده موارد بالای ابتلای خانوادگی به کرونا که گاه به ۱۰ تا ۲۰ عضو یک خانواده می رسد، بیانگر ضعف جدی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سهل انگاری های عمومی در این زمینه است.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی برای همه افراد در هر گونه اجتماعی که افرادی غیر از ساکنان خانواده در آن جا حضور دارند، بیان کرد: در صورت ابتلای هر یک از اعضای خانواده به این بیماری، لازم است خود را در یک فضای مجزا قرنطینه کرده و دیگر اعضای خانواده نیز با استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی جدی تر عمل کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با مژده به ساکنان شهر صدرا، اعلام کرد: با پیگیری های انجام شده و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در این شهر نیز راه اندازی شده و از امروز ارائه خدمات واکسیناسیون به ساکنان این شهر با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!