جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۳۹۵۵
گزارشی که ناتمام ماند؛

مرگ دو خبرنگار بر اثر واژگونی اتوبوس در ارومیه

مرگ دو خبرنگار بر اثر واژگونی اتوبوس در ارومیه
شاید زمانی که ریحانه یاسینی در رشته توییتی خواستار اهدای اعضای بدنش پس از مرگ بود یا می‌خواست به‌جای عکس گل روی سنگ قبرش عکس خودش حکاکی شود، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد ریحانه به این زودی برود. ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی روز گذشته در جریان یک ماموریت رسانه‌ای دچار سانحه شده و جان خود را از دست دادند.

خبرنگاران حوزه محیط‌زیست رسانه‌های مختلف کشور، صبح روز چهارشنبه برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس‌شان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد. در این حادثه ۲۱ نفر از خبرنگاران دچار مصدومیت شدند و متاسفانه ۲ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. «ریحانه یاسینی»، خبرنگار ایرنا و «مهشاد کریمی» خبرنگار ایسنا فرصت نکردند آخرین گزارش خود را بنویسند و خود تیتر رسانه‌ها شدند. 

مهشاد و ریحانه خبرنگاران پرتلاش و متعهدی بودند. ریحانه یاسینی با گزارش‌هایی چون افشای مافیای گوشت، تن‌فروشی در ده‌سالگی برای ۵هزار تومان و... در دنیای مطبوعات ماندگار شد و با رؤیای تاسیس یک تحریریۀ جوان و مستقل و پایدار از میان جامعه رسانه‌ای کشور پر کشید. این حادثه در شبکه‌های اجتماعی موجی از غم و انتقاد علیه سازمان محیط زیست را برانگیخته است. برخی پرسیده‌اند که چرا باید آنها را با اتوبوسی فارغ از استانداردهای لازم به سفر می‌فرستادند. 

طبق آنچه خبرنگاران مجروح در حادثه گفته‌اند، این اتوبوس از استانداردهای لازم و ایمنی کافی برخوردار نبوده و بی‌کیفیت‌ترین اتوبوسی بوده که برای خبرنگاران در نظر گرفته‌اند.

راننده اتوبوس حامل خبرنگار جهت بررسی‌های بیشتر بازداشت شده و تحقیقات همه جانبه برای مشخص شدن علت حادثه در حال انجام است.

مراسم تشییع پیکر خبرنگاران، جمعه (۴ تیر) ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود. این مراسم در قطعه ۲۵۵ بهشت زهرا تهران که به نام قطعه نام‌آوران نامگذاری شده است، برگزار خواهد شد.

سانحه واژگونی اتوبوس به دلایل فنی تا کنونی قربانیان زیادی در ایران داشته است. صبح امروز نیز واژگونی یک اتوبوس مسافربری در استان یزد به کشته شدن حداقل پنج نفر منجر شده است. در این حادثه ۲۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

دو سال پیش نیز در حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد ده نفر از دانشجویان کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند. 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!