شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 04 May 2024
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۵۱۱
گزارش میدانی خبرنگار فراز

مسمومیت در تهرانسر؛ دانش آموزان و کادر درمان چه می‌گویند

مسمومیت در تهرانسر؛ دانش آموزان و کادر درمان چه می‌گویند
در پی انتشار خبر مسمومیت دختران دانش‌آموز دو مدرسه هاجر و سیزده آبان در منطقه تهرانسر، خبرنگار فراز برای آگاهی از چند و چون ماجرا در محل حاضر شد و با دانش‌آموزان مصدوم، والدین آن‌ها و کادر درمان به گفتگو پرداخت.
  • دبستان هاجر و دبیرستان سیزده‌آبان درست چسبیده به هم هستند. شکل فیزیکی این دو مدرسه به گونه‌ای است که حیاط در وسط ساختمان قرار دارد و دیواری رو به خیابان‌های مجاور در آن‌ها وجود ندارد. به این ترتیب و بر اساس دیده‌های خبرنگار «فراز» امکان اینکه گاز از بیرون پرتاب شده باشد بسیار پایین است. خانواده دانش‌آموزان نیز معتقدند که چنین کاری امکانپذیر نبوده.

 

  • هنگامی که خبرنگار «فراز» به محل رسید خانواده‌های دانش‌آموزان در حال شعار دادن بودند. هنوز دقایقی زیادی نگذشته بود که خودرو بررسی صحنه جرم نیروی انتظامی به محل رسید. در همین هنگام بود که درگیری جزیی رخ داد و چند بطری آب پرتاب شد. به دلیل اعتراض شدید خانواده‌ها و شهروندان تجمع کرده در محل، خودرو بررسی صحنه جرم تا ۱۵ دقیقه امکان ورود به مدرسه را پیدا نکرد. 

 

  • فضای خیابان‌های و کوچه‌های اطراف مدارس هاجر و سیزده‌آبان بسیار ویژه بود به گونه‌ای که امکان هیچ گونه عکس‌برداری و فیلم برداری برای خبرنگاران فراهم نبود و تذکرات پر تعداد، افراد را از تماس تلفنی و فیلمبرداری، توقف در محل منع می‌کرد.

 

  • یکی از دانش‌آموزان پایه هشتم مدرسه سیزده آبان در گفتگو با خبرنگار «فراز» ماجرا را این گونه شرح داد:‌ از دیروز کمی بوی عجیب می‌آمد، ما ترسیده بودیم و اعتراض کردیم اما به ما می‌گفتند چیزی نیست. معاون مدرسه می‌گفت شما خیالاتی شده‌اید. مدیر مدرسه ما از دیروز سر کار حاضر نشده و غیبت داشت. امروز هم نیامده بود. از ساعت ۸/۵ صبح کم‌کم‌ بوی گاز در ساختمان و سالن شروع شد. پس از آن بود که به دستور معاون مدرسه و مسوولان، در و پنجره‌ها بسته شد و هرچه اصرار کردیم اجازه خروج به ما نمی‌دادند. می‌گفتند چیزی نیست و باید در کلاس‌ها بمانید. ساعت ۸/۴۵ دقیقه باید زنگ تفریح می‌خورد اما باز هم اجازه بیرون رفتن به ما ندادند و گفتند کلاس جبرانی گذاشته‌ایم باید زنگ تفریح را هم در کلاس بمانید. همین موقع بود که بوی گاز بیش‌‌تر می‌شد و حال دو سه تا از بچه‌ها بد شد. اما باز هم نگذاشتند بیرون برویم. این اوضاع تا ساعت ۹/۵ طول کشید. بالاخره مجبور شدند در و پنجره‌ها را باز کنند. این در حالی بود که حال چند تا از بچه‌ها بدتر شده بود. از کلاس بیرون آمدیم اما بازهم اجازه نمی‌دادند به خانواده‌ها زنگ بزنیم. اکثر بچه ها نمی‌توانستند به راحتی نفس بکشند و گلوی ما می‌سوخت. مسوولان مدرسه می‌گفتند چیز خاصی نیست و سر و صدا نکنید. اما یکی دو تا از بچه‌ها که گوشی داشتند مخفیانه به خانواده‌هایشان زنگ زدند و خانواده‌ها آمدند. 

 

  • آنگونه که چند تن از دانش آموزان به خبرنگار «فراز» گفتند بوی گاز، شبیه بوی تخم‌مرغ پخته و یا شیرینی‌سوخته به مشام می‌رسیده است.

 

  • دانش‌آموزان مصدوم مدرسه‌های هاجر و سیزده آبان در مرحله اول به درمانگاه خیریه «صاحب‌کوثر» منتقل شدند. خبرنگار «فراز» برای پیگیری موضوع به این مرکز درمانی مراجعه کرد. به گفته اورژانس و معاون درمان درمانگاه «صاحب‌کوثر» دست‌کم ۴۰ تا ۵۰ دانش‌آموز به این مرکز درمانی آورده شدند و بقیه که حال‌شان بدتر بوده به بیمارستان فیاض‌بخش فرستاده شده‌اند. دانش‌آموزان مصدومی که به درمانگاه خیریه «صاحب‌کوثر» آورده شده بودند به نسبت بقیه از وضعیت بهتری برخوردار بودند و با سرم و دارو به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

 

  • در اورژانس درمانگاه خیریه صاحب کوثر مشخص شد که تعدادی از دانش آموزان دبیرستان شهید عطایی نیز بابت مسمومیت مشابه به این مکان منتقل شده اند. آنها نیز روایت مشابهی از مسمومیت خود داشتند. به گفته یکی از دانش آموزان دبیرستان شهید عطایی که مسموم شده بود، اتفاق در این دبیرستان نیز ساعت ۱۰ صبح رخ داده است. نکته مشابه دیگر این بوده که مسئولان دبیرستان عطایی نیز بعد تاز شروع بوی نامطبوع گاز در محیط اقدام به بستن درها و پنجره ها و ممانعت از خروج دانش آموزان کرده بودند. در ادامه اما باز هم به مانند آنچه در دبیرستان 13 ابان رخ داده بود، بد شدن حال دانش آموزان باعث شده بود تا اجازه خروج آنها از ساختمان داده شود. دانش آموزان دبیرستان عطایی به خبرنگار «فراز» گفتند که بویی شبیه بوی گنداب یا مواد غذایی گندیده استنشاق کرده اند. 

 

  • خبرنگار «فراز» در ادامه به بیمارستان فیاض‌بخش رفت. جو اطراف و درون این بیمارستان به شدت ویژه بود. اجازه ورود به قسمتی که دانش آموزان بستری بودند داده نمی‌شد. افراد زیادی در داخل اورژانس و محل بستری دانش آموزان حضور داشتند. مسئولان بیمارستان از ارائه هر گونه اطلاعاتی به خبرنگار «فراز» امتناع کردند. در ادامه مشخص شد که حداقل از ۶ مدرسه دیگر چون دبیرستان های شهید باکری، دستغیب، همت و حسابی نیز دانش آموزان مسموم به این بیمارستان منتقل شده اند. این مدارس عموما در منطقه ۱۸ یعنی جنوب تهرانسر قرار دارند. استنشاق بوی بد و مسمومیت دانش آموزان این مدارس بین ساعات ۱۰ تا ۱۲ ظهر امروز رخ داده بود. 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

روایت خبرگزاری قوه قضاییه از مرگ نیکا شاکرمی

مشروبات الکلی تقلبی کجا و چطور پر می‌شوند؟

دیدگاه؛ چرا حکمرانان شنبه را تعطیل نمی‌کنند؟

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

پیشنهاد سردبیر
زندگی