شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۸۷۹۴
زمستان سخت، صنایع البرز و یزد را به تعطیلی کشاند

برق هم در صنایع البرز قطع می‌شود!

برق هم در صنایع البرز قطع می‌شود!
قرار است بعد از این علاوه بر گاز، برق صنایع البرز نیز هفته‌ای یکبار قطع شود تا کمبود گاز و برق کشور جبران شود.

براساس اخبار رسیده قرار است بعد از این علاوه بر گاز، برق صنایع البرز نیز هفته ای یکبار قطع شود تا کمبود گاز و برق کشور جبران شود.

 

به گزارش فراز، پیش از این برای جبران کمبود برق کشور، طی یک برنامه هفته گی برق صنایع کشور در فصل تابستان قطع می شد. اما محرابیان، وزیر نیرو در آخرین اظهار نظر خود در شهریور ماه سال جاری اعلام کرد که برق مورد نیاز صنایع تامین شده است.

 

پس از آن در آذر ماه سال جاری در حالی که همه منتظر قطع شدن گاز در اروپا و زمستان سخت برای غربی ها بودند خبر آمد که صنایع پتروشیمی، فولاد و سیمان در برنامه زمان بندی قطعی گاز قرار گرفتنه اند.

 

حالا براساس اخبار رسیده به فراز، دستورالعملی به صنایع البرز ابلاغ شده که براساس آن قرار است هفته ای یک بار نه تنها گاز صنایع البرز بلکه برق آن‌ها نیز قطع شود. مهدی مطلب زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن ایران در این زمینه به «فراز» می‌گوید: «هفته پیش به ما برنامه‌ای دادند که هفته‌ای یک روز در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی البرز گاز قطع خواهد شد. مثلا صنایع فردیس در روزهای چهارشنبه و صنایع ساوجبلاغ در روزهای دوشنبه با قطعی گاز مواجه خواهند شد. اما نکته اینجاست که از یک روز قبل شدت فشار گاز به قدری کاهش می‌یابد که نمی‌توان کوره‌ها را به دمای لازم رساند و علنا صنعت تعطیل شده است.»

 

او می‌افزاید: طبق آنچه که در فرمانداری به ما اعلام شده، دستورالعمل از پایتخت آمده و اگر صنایع کاهش مصرف داشته باشند، گاز قطع نخواهد شد. در عین حال جلسه‌ای برگزار کردند که برای رفع موانع تولید برگزار کرده‌اند در حالی‌که پیش‌نیاز ابتدایی تولید مانند برق و گاز وجود ندارد.

 

مطلب‌زاده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صنایع البرز متعلق به بخش خصوصی است، می‌گوید: از دیروز مجددا دستور داده‌اند که برق هم قطع شود در این شرایط بهترین تصمیم تعطیلی صنایع است چون حداقل تکلیف خودمان را می‌دانیم.

 

 نکته مهم در این ماجرا این است برخلاف آنکه صحبت از حمایت از صنایع داخلی می شود اما همواره قربانی اول سیاست های غلط صنایع بوده اند.

 

در شرایطی خبر از قطعی برق و گاز صنایع البرز می رسد که پیش از این نیز گاز صنایع یزد بدون اطلاع قبلی قطع شده و همچنین گاز کوره های یزد نیز از ابتدای دی ماه سال جاری ۱۵ روز قطع و ۱۵ روز وصل شده اند که زیان فراوانی را برای این کوره ها به همراه داشته است.

 

گفتنی است مبود گاز در داخل ایران هر روز جلوه‌های تازه‌ای از خود بروز می‌دهد. در آخرین نمونه ستاد انرژی خراسان رضوی اصناف مشهد را ملزم کرده تا بعد از ساعت ۲۰ شب فعالیت خود را تعطیل کنند. این محدودیت قرار است از امروز در این شهر اعمال شود.

 

زمستان سخت به مشهد رسید؛ تعطیل اجباری مغازه‌ها از ساعت۲۰

 

هر چند هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده که طول مدت اعمال این محدودیت برای اصناف در شهر مشهد ۳ روز خواهد بود اما همین محدودیت موقت هم نشانه آشکاری است دال بر کمبود جدی گاز در کشور. چرا که چنین محدودیتی تا قبل از این در هیچ جای دیگر ایران سابقه نداشته و برای اولین بار است که خبر اعمال آن را می‌شنویم. 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
صادق
-
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱
0
جای سالم تو این کشور باقی نمانده . فقط ادعای تو خالی . چند روز پیش بسیجی ها برای اروپا می خواستند هیزم جمع کنند . الان کجا قایم‌ شده اند
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!