جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۶۸۲۲
سیدپویان حسین پور: «نسل دهه‌هشتادی‌ها نسل نترسی است. این نسل تا حالا کتک نخورده، یگان ویژه و بسیجی بالا سرش نرسیده که بزندش. پرونده برایش تشکیل نشده و سوءسابقه ندارد. اشتغال و تحصیل و بقیه مسائلش با مشکل مواجه نشده. این نسل تا حالا شکست نخورده و امید به پیروزی دارد»

انتشار ویدویی از سخنرانی «سید پویان حسین‌پور»، معاون سابق سازمان فضای مجازی سراج، در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کرده است. او در این سخنرانی که مربوط به روز ۵ آبان ماه امسال در رویداد فرهنگی «با این ستاره‌ها»  در گلزار شهدای بهشت زهرا است، از شجاعت دهه هشتادی‌ها و تزلزل «خودی‌ها» در جریان اعتراضات مردمی اخیر در کشور سخن گفته است.

 

حسین‌پور در توضیح روحیه دهه‌ هشتادی‌ها می‌گوید: «این نسل، نسل نترسی است. نمی‌ترسد که با او درگیر شوید و بزنیدش. مقاومت می‌کند. قبلاً  وقتی حمله می کردیم، می‌رفتند ولی این‌ها یک ساعت می‌ایستند و نمی‌روند». این فعال رسانه‌ای-خیابانی ارزشی دلیل شجاعت نسل دهه هشتاد را «کتک نخوردن» از بسیجی و یگان ویژه می‌داند و می‌گوید: «این نسل تا حالا هزینه‌ای نداده. در هیچ درگیری‌ای نبوده. ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ را ندیده. تا به حال کتک نخورده. یگان ویژه و بسیجی بالا سرش نرسیده که بزندش. دستگیر نشده. پرونده برایش تشکیل نشده. سوءسابقه برایش نشده. اشتغال و تحصیل و بقیه مسائلش با مشکل مواجه نشده. این نسل تا حالا شکست نخورده و امید به پیروزی دارد».

 

 

 

خاطره او از درگیری با مردم در یکی از کوچه‌های ظهیر‌الاسلام تهران اما نقطع عطف جنجال‌های امروز در فضای مجازی است. او در تعریف این خاطره می‌گوید: «وارد بعضی کوچه ها که می شوید اگر کوچه ای ۳۰ خانه داشته باشد، از هر ۳۰ خانه به شما سنگ می زنند. اگر ساختمانی ۴ طبقه داشته باشد، از هر ۴ طبقه به شما سنگ می زنند. از بعضی ساختمان‌ها روی سر مأموران گلدان و اطو و بشکه و نیمکت و صندلی پرت کردند».

 

سید پویان حسین پور، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته مدیریت رسانه و کارشناس و مدرس حوزه‌ی رسانه و معاون سابق سازمان فضای مجازی سراج است. از سایت این سازمان در سال ۹۵ با حضور سردار نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران رونمایی شد. او که در فضای توییتر با نام «آسید پویان» شناخته می‌شد توانست پس از مدتی، با انتشار مطالبی در مخالفت با دولت روحانی و طرفدارانش به شهرت نسبی رسید.

 

Ej4FxF9XgAIyw7Z

 

او خود را روزنامه‌نگار، مدرس دانشگاه و کارشناس مسایل رسانه معرفی می‌کند. چندین دوره شناخت فضای مجازی با عناوین «هیات‌های حسینی در فضای مجازی»، «جنگ‌های نوین در رسانه» و «لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی» در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده اما فعالیت او منحصر به دانشگاه و فضای مجازی نیست. چند سال پیش، همزمان با حضورش در شبکه افق به عنوان کارشناس رسانه، تصویری از «سید پویان» منتشر شد که حضورش را در جریانات حمله به سفارت عربستان را نشان می‌داد. این تصویر به قدری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که حسین‌پور را وادار به واکنش کرد.

 

او با انتشار توییتی انتسابش به تسخیر سفارت عربستان را «پرونده‌سازی» خواند و گفت که تصویر مربوط به حضورش در برخورد با معترضان در روز عاشورای سال ۸۸ است. 

 

2222

 

حسین پور درباره ی تزلزل برخی مأموران در اعتراضات اخیر گفت: «بعضی از ما در این ایام حس کردیم کار یک مقدار پیچیده تر و سخت تر شده و نکند اوضاع به هم بریزد و جور دیگری پیش رود. خیلی ها از من می پرسند که این ها را برای دلخوشی ما می گویی یا واقعاً خبر خاصی نیست و قضیه تحت کنترل است؟ می‌بینم تزلزل بعضاً ایجاد می شود. این نیروی خودی که به نصرت امام زمان و نصرت الهی معتقد است هم دچار بحران و چالش می شود».

 

«سید پویان حسین»، که پیش‌تر با نام «آسید» در توییتر می‌نوشت در مکالمه‌ای با «حسین درخشان» در توییتر تلویحا گفته که او را در یک «اتاق خاص» دیده که قدش به پنجره نمی‌رسید.

 

سید پویان حسین پور

«آسید پویان» توییتر حالا از فعالیتش در برخورد با معترضان دهه‌هشتادی هم پرده‌برداشته است. از عاشورای ۸۸ تا کارشناسی رسانه در شبکه افق، از کلا‌س‌های آموزشی در دانشگاه تا حضور در کوچه‌های ظهیرالاسلام؛ او مرزی نمی‌شناسد. هرجا «نیاز» باشد، آسید پویان حضور دارد...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سحر
-
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
با همین جامه‌ی سوگوار و داغی که بر جان ما آتش می‌زند و نام شما را ننگ می‌کند، ایران‌مان را آن‌گونه که تمنا دارد، از نو می‌سازیم؛ تا بار دگر این مادر دل‌خسته برنا و زایا شود و از خون جوانانش لاله بروید.
این مادر پیر دیرزمانی‌ست که شاهد سوختن فرزندانش در آتش ددمنشی و کینه‌توزی‌ست اما هماره در قامت انسانی و با سلوک مادرانه، نااهلانِ درنده‌خو را اهلی کرده است؛ مگر آنان که همچو ضحاک افسار خویش را به‌دست اهرمن داده باشند.
از خشم ایرانه‌خانم بترسید که خواب را بر شما حرام خواهد کرد!
پاسخ
شهرام
-
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
دقیقا و کاملا صحیح و عالی همین فیلم رو فلاحتی بیشرف صدای آمریکا نصفه جهت انحراف افکار پخش کردکه دیگه نمیشه با این نسل برخورد کرد یعنی
پاسخ
جواد
-
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
اسم این فرد پویان نورزاده اس، سید هم نیست. من باهاش توی یه دبیرستان بودم
پاسخ
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!