سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
سه‌شنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۶۰۹۹۸
زمرمه‌های بازگشایی باغ دشت صفادشت

نابودی ۸۷ حیوان؛ باغ‌وحش یا کشتارگاه؟

نابودی ۸۷ حیوان؛ باغ‌وحش یا کشتارگاه؟
در حالیکه از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۸۷ جانور در باغ وحش صفادشت تلف شده‌اند اما گویا همچنان فشارهایی برای بازگشایی این باغ وحش وجود دارد.

پس از اعلام ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان به باغ وحش صفادشت، شنیده‌ها حاکی از رایزنی برای بازگشایی این باغ وحش در حالی مطرح می‌شود که طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۸۷ جانور و حیوان در این باغ وحش تلف شده‌اند.

 

به گزارش فراز، باغ وحش صفادشت طی سال‌های اخیر حواشی بسیاری داشته است از قربانی شدن حیوانات به دلیل نگهداری نامناسب تا زمزمه درباره اینکه این باغ وحش تبدیل به مرکز مبادله حیوانات شده است. نام این باغ وحش که قرار بود مرکزی باشد برای مراقب از حیوانات طی سال‌های اخیر با تلف شدن گونه‌های مختلف جانوری گره خورده بود.

همه ما باغ‌وحش صفادشت را با ۳ زرافه تلف شده و گورخرهای وارداتی می‌شناسیم.

 

طی سال‌های گذشته بارها شکایت‌های مختلفی از این باغ‌وحش به دلیل نگهداری نامناسب حیوانات صورت گرفته بود که همه‌گی بی‌جواب ماند. تا اینکه بالاخره در آخرین روزهای اسفند سال گذشته اداره محیط زیست ملارد از ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان به مجموعه باغ‌وحش صفادشت خبر داد، خبری که با عنوان "تعطیلی باغ‌وحش صفادشت" بازنشر شد.

 

مهناز مدیریان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با اعلام خبر تعطیلی این مجموعه گفته بود: «با توجه به رعایت نشدن ضوابط محیط زیستی در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت و مغایرت محل‌های نگهداری گونه‌ها با استانداردها و دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین عدم اقدام موثر توسط مسئولان مربوطه در راستای رفع نواقص محل‌های نگهداری گونه‌های حیات وحش و از طرفی تلف شدن تعدادی از گونه‌ها در این مرکز و جریحه دار شدن افکار عمومی، مطابق دستور مراجع قضایی شهرستان، ورود بازدیدکنندگان به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.»

 

حالا اما هنوز یک هفته از اعلام این خبر نگذشته، گفته می‌شود که فشارها برای بازگشایی باغ وحش صفادشت که مجوز آن به نام مرکز نگهداری حیوانات صادر شده اما در عمل به قربانگاهی برای حیوانات بدل شده ادامه دارد. بسیاری گمان می‌کنند تعداد حیوانات تلف شده در این مرکز به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد اما براساس آماری که به دست فراز رسیده، بین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، ۸۶ گونه جانوری در این باغ وحش تلف شده‌اند.

در جدول زیر به تفکیک تعداد و نوع حیوانات تلف شده‌ آورده شده. به این آمار یک قلاده ببر هم اضافه کنید که در سال ۱۳۹۸ تلف شده است.

 

001

 

حالا پرسش اینجاست آیا تلف شدن ۸۷ گونه جانوری برای تعطیلی کامل یک باغ وحش کافی نیست؟ چرا تا کنون این اقدام صورت نگرفته و چه کسانی از بازگشایی مجدد این باغ وحش سود می‌برند؟

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!