جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۰۳۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با فراز:

گزینه استیضاح وزیر صمت همچنان روی میز است

گزینه استیضاح وزیر صمت همچنان روی میز است
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید: اگر اقدام عملی از سوی دولت و خودروسازان صورت نگیرد استیضاح وزیر صمت دور از انتظار نیست و همچنان گزینه استیضاح وزیر صمت روی میز نمایندگان است و نمایندگان امضاهای خود را پس نگرفته اند.

بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که این کمیسیون چه اقدامات عملی برای ارتقای کیفیت خودروها انجام داده است؟ به خبرنگار فراز گفت: کمیسیون، شنبه هفته گذشته با وزیر صمت و خودروسازان جلسه ای برگزار کرد و مهلت دو هفته ای برای آنها تعیین کرده است تا سیاست های کلی خود را اعلام کنند چراکه آنها به کلی گویی می‌پردازند و در واقع آنها اقدام عملی انجام نمی‌دهند. 

 

او افزود: به هر حال مجلس نقش نظارتی دارد. هنوز هم سیاست خاص و مشخصی را اتخاذ نکرده اند. در بحث مدیریت نیز دولت به شدت مداخله می کند از این رو همین مسئله موجب شده خودروسازان پاسخگو نباشند. در نتیجه براساس آخرین تصمیمی که در این باره اتخاذ شده همین مهلت دو هفته ای به خودروسازان و وزارت صمت است تا سیاست هایشان را اعلام کنند و مجلس هم مورد بررسی قرار دهد تا این سیاست ها وارد فاز عملیاتی شود. 

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت، برنامه هایش را برای حوزه خودرو، یک ساله اعلام کرده است و به سال آینده و در نهایت به افزایش تیراژ تولید و بهبود کیفیت موکول کرده است اما در کوتاه مدت برنامه ای ندارد. در نهایت همه این مسائل موجب افزایش نارضایتی شده است. 

 

او با تاکید بر اینکه خودروسازان باید اقدام عملی انجام دهند، اشاره کرد: متولی این کار دولت به ویژه وزارت صمت است اگر اینها همراهی نکنند و اقدام عملی انجام ندهند در نهایت به ضرر وزیر صمت است چراکه این نارضایتی برای مردم است برای نمایندگان نیست. در واقع نمایندگان وکیل مردم در مجلس هستند در نتیجه به دنبال اذیت و آزار مردم و بهانه گیری نیستند بلکه به دنبال جلب رضایت مردم هستند. مردم، خودروهای با کیفیت می خواهند در حالی که خودروهای فعلی از کیفیت برخوردار نیستند. 

 

رحیمی ادامه داد: نمایندگان ابزارهای خود در این ارتباط دارند اما در حال حاضر به دنبال تعامل با دولت هستند و به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی تعامل می کنیم اما منتظر اقدام عملی آنها هستیم. 

 

او با اشاره به انحصار در بحث خودرو بیان کرد:خودروسازان بر مواضع خودشان پافشاری می کنند و می گویند خودروها بی کیفیت نیست و با توجه به وضعیت تحریم‌ها، در حد توان کار می کنند. مشکل اصلی این است عدم عرضه به موقع و عدم تولید کافی است که بتواند انحصار را از بین ببرد. 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این سوال که آیا امکان استیضاح وزیر صمت وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: بله همچنان این احتمال وجود دارد و نمایندگان به دنبال استیضاح هستند اما چون از ما مهلت خواستند به دلیل همراهی، منتظر هستیم چراکه نمی خواهیم در موضع تقابل با دولت قرار بگیریم اما اگر اقدام عملی از سوی دولت و خودروسازان صورت نگیرد استیضاح وزیر صمت دور از انتظار نیست و همچنان گزینه استیضاح وزیر صمت روی میز نمایندگان است و نمایندگان امضاهای خود را پس نگرفته اند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!