شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۹۸

همه پروتکل‌ها در بازگشت زمینی زائران رعایت شد

همه پروتکل‌ها در بازگشت زمینی زائران رعایت شد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در روزهای گذشته حدود ۲۰ هزار نفر از زائران از مرزهای زمینی به کشور بازگشتند و با ۲۸۰۰ اتوبوس به مقاصد خود عزیمت کردند.

داریوش امانی درباره جزئیات بازگشت زمینی زائران اظهار کرد: گرچه نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد زائرانی که از طریق مرزهای زمینی بازگشتند، ارائه کرد اما حدود ۲۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی امسال از پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه وارد کشور شدند و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بیش از دو و نیم میلیون نفر از زائران ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کردند، کار چندان سختی پیش روی ما نبود.

وی با اشاره به اینکه غربالگری و اجرای پروتکل‌های بهداشتی وظیفه سازمان راهداری نیست، افزود: البته در هر دو پایانه مرزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حضور داشت و همه پروتکل‌های بهداشتی از جمله غربالگری و گرفتن تست کرونا در صورت لزوم انجام شد. بنابراین برخی خبرها که در سایت‌ها و فضای مجازی درباره مثبت شدن تست کرونای بسیاری از زائران مطرح شده بود، صحت نداشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  ادامه داد: از ابتدا در پایانه‌های مرزی مذکور مستقر شده بودیم و دائماً بر فرآیند بازگشت زمینی زائران نظارت می‌کردیم تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید البته با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده برای مراسم اربعین امسال که ناشی از شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده بود، نگرانی بابت بازگشت زائران از طریق مرزهای زمینی نداشتیم.

امانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زائران نیز با واسیل نقلیه شخصی خود از مرزها به منزل بازگشتند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود ۲۰۰۰ اتوبوس در مرز مهران زائران ایرانی را جابه‌جا کرد و در مرز شلمچه نیز ۸۰۰ دستگاه اتوبوس این کار را انجام داد و با توجه به نظارت‌های مستمر صورت گرفته هیچ مشکلی از نظر قیمت نرخ و بلیت اتوبوس نداشتیم چرا که قیمت مصوب بود و نمایندگان همه دستگاه‌های متولی و نظارتی مانند تعزیرات در این دو پایانه مرزی مستقر شده بودند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!