جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۵۹۲۲

انگلیس: قصد بازگشت به افغانستان برای مقابله با طالبان را نداریم

انگلیس: قصد بازگشت به افغانستان برای مقابله با طالبان را نداریم
وزیر دفاع انگلیس گفت طالبان کنترل افغانستان را در دست دارند و نیروهای انگلیسی برای مقابله با این گروه بازنخواهند گشت.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) گفت طالبان کنترل افغانستان را در دست دارند و نیروهای انگلیسی برای مقابله با این گروه بازنخواهند گشت. 

وی به شبکه «اسکای نیوز» گفت: اذعان می‌کنم که طالبان کنترل افغانستان را در دست دارد. منظور من این است که نباید یک دانشمند علوم سیاسی باشید تا متوجه شوید در کجا قرار داریم. 

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس و ناتو به افغانستان بازخواهند گشت، گفت: این در کارت‌ها نیست. قصد نداریم برگردیم. 

وی در ادامه اظهار داشت جنبه نظامی فرودگاه کابل ایمن است و انگلیس تمام تلاش خود را برای تخلیه شهروندان انگلیسی و افغان‌هایی که با انگلیس ارتباط دارند انجام می‌دهد.

والاس گفت: هدف ما این است که روزانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر را با توجه به ظرفیت هواپیماهای خود خارج کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد.

انگلیس سفارت خود را به فرودگاه کابل منتقل کرده و والاس در پاسخ به این سال که با دیدن پرچم طالبان بر فراز ساختمان سفارت سابق انگلیس در کابل چه احساسی خواهید داشت، گفت: این چیزی نیست که هیچ یک از ما می‌خواستیم.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت که هنوز زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری درباره به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان نیست و افزود: من فکر می‌کنم قبل از اتخاذ این تصمیمات، کارهای زیادی در پیش است. بدهی است که آن‌ها با عملکردشان و نه لفاظی سنجیده می‌شوند. 

وی پیش از این در پاسخ به انتقادات نمایندگان پارلمان انگلیس، آمریکا را مقصر وضع پیش آمده در افغانستان دانست و گفت، انگلیس به تنهایی نمی‌تواند کاری کند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس شامگاه یکشنبه با این ادعا که موضوع حقوق بشر در افغانستان برای لندن اهمیت دارد، گفت: «با شرکایمان و ناتو و شورای امنیت برای برسمیت نشناختن طالبان و جلوگیری از بازگشت تروریسم به افغانستان تلاش خواهیم کرد».

جانسون گفت: «تغییر نظام در افغانستان پیامدهایی برای حضور انگلیس در آنجا خواهد داشت و چیزی که امروز شاهد آن هستیم پایان ماموریتی است که ۲۰ سال پیش در افغانستان آغاز شد».

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر طالبان در افغانستان، این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فرار «اشرف غنی» و تسلط طالبان بر ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!