جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۴۱

روسیه سازمان امنیت و همکاری اروپا را به همدستی با آمریکا متهم کرد

روسیه سازمان امنیت و همکاری اروپا را به همدستی با آمریکا متهم کرد
آندره کلیموف رئیس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه)، سازمان امنیت و همکاری اروپا را به همدستی با آمریکا در اجرای سیاست های ضدروسی متهم کرد.

کلیموف روز جمعه در نشست کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا با خودداری از اعزام ناظران برای نظارت بر انتخابات روسیه، در بازدارندگی روسیه از سوی آمریکا شرکت می کند.

رئیس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون روسیه تصریح کرد: خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا از اعزام ناظران به روسیه برای نظارت بر انتخابات این کشور، برای دامن زدن به جنجال ها در مورد انتخابات روسیه هدف گیری شده است تا اینکه در آینده مشروعیت انتخابات زیر سوال برده شود.   

 سازمان امنیت و همکاری اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل شرایط برای محدودسازی شمار ناظران در انتخابات باتوجه به اوضاع همه گیری کرونا، بر انتخابات دوما نظارت نخواهد کرد.

 کلیموف در ادامه نشست با بیان اینکه این گونه نیست که همه در خارج از روسیه به ارزیابی واقعی انتخابات این کشور نیاز داشته باشند، اظهار داشت: ما بارها اعلام کردیم که آمریکا در بهار گذشته تصمیم به بی اعتبار کردن انتخابات دومای روسیه به هر بهای ممکن گرفته است.

وی افزود:در قانون آمریکایی مقابله با مخالفان آمریکا که در سال ۲۰۱۷ در مورد روسیه تصویب شد ازجمله سازمان هایی که باید در بازدارندگی روسیه شرکت کنند به سازمان امنیت و همکاری اروپا اشاره شده است. 

مقام پارلمانی روس گفت: بعید نیست که دلیل سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران به انتخابات روسیه همین مساله باشد. از قرار معلوم هدف چنین تصمیمی برپا کردن جنجال پیرامون انتخابات است تا قانونی بودن آن را زیر سوال برد. 

 انتخابات پارلمانی در سطوح مختلف در روسیه روز ۱۹ ماه سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) برگزار می شود و در آن نمایندگان دومای روسیه و شوراهای محلی ۳۹ منطقه روسیه و نیز استانداران ۹ منطقه این کشور انتخاب خواهند شد.

"لئونید سلوتسکی" رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه نیز از خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران به روسیه برای نظارت بر انتخابات دومای این کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا ،سلوتسکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا از اعزام ناظران به روسیه برای حضور و نظارت بر انتخابات دومای روسیه، نمونه ای از سیاست استانداردهای دوگانه است.  

 "کنستانتین کاساچوف" معاون شورای فدراسیون روسیه هم با انتقاد از خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا برای اعزام ناظران به روسیه برای نظارت بر انتخابات گفت: حضور یا عدم حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در انتخابات دوما، بر مشروعیت و قانونی بودن انتخابات تاثیری نمی گذارد و در این زمینه تعیین کننده نخواهد بود

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!