سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۵۴۲۸

حسین پور: علل گرانی مصالح ساختمانی عدم نظارت و مدیریت است

حسین پور: علل گرانی مصالح ساختمانی عدم نظارت و مدیریت است
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم نظارت بر نحوه توزیع و نبود مدیریت صحیح تنها عامل گرانی قیمت مصالح ساختمانی و آشفتگی بازار است.

کمال حسین پور درباره علل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار و راهکارهای کنترل قیمت آن، بیان کرد: تنها دلیل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی، متاسفانه عدم مدیریت صحیح و نظارت بر بازار است. در خصوص سیمان ما شاهد بودیم که یکباره بدون فراهم کردن شرایط لازم آن را در بورس عرضه کردند و برخی افراد سودجو در بورس آن را خریداری کردند و با قیمت بالا در بازار عرضه می کنند. مسلما یک مصالح فروش خُرد توان حضور در بورس را ندارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: متاسفانه هیچ برنامه ای برای نحوه توزیع آن پس از خرید در بورس و حتی سقف میزان سودی که خریدار می تواند داشته باشد، دیده نشد. در خصوص سایر مصالح ساختمانی نیز وضعیت همین است. عدم نظارت بر نحوه توزیع و نبود مدیریت صحیح در این حوزه تنها عامل گرانی ها است، وگرنه هیچ اتفاقی نسبت به دو ماه پیش رخ نداده که شاهد افزایش قیمت باشیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید نحوه توزیع، قیمت گذاری و نظارت بر بازار مورد بازنگری قرار گیرد. امروز هیچ کسی پاسخگو نیست که در این حوزه چه سیاستی حاکم شده و چرا به اینجا رسیده ایم؟. تنها دلیل این وضعیت نبود نظارت و مدیریت صحیح است که باید اصلاح شود و سایر دلایل صرفا بهانه تراشی هستند

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!