شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۴۳۴۸

ایران: تا زمان احیای برجام، فیلم دوربین‌ها را به آژانس نمی‌دهیم

ایران: تا زمان احیای برجام، فیلم دوربین‌ها را به آژانس نمی‌دهیم
یک مقام ارشد ایرانی به شبکه CNN گفته تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد، تهران اطلاعات موجود بر روی دوربین‌های نصب‌شده در تأسیسات هسته‌ای ایران را در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نخواهند داد.

به گزارش فراز، شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از  ''یک مقام ارشد ایرانی''، تاکید کرد که ایران قصد دارد تا زمانی که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای به نتیجه نرسد، اطلاعات موجود روی دوربین‌های نصب شده در برخی تأسیسات هسته‌ای ایران را در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار ندهد.

سی.ان.ان در این باره گزارش داد که چنین تصمیمی فشارها بر مذاکرات کنونی در وین با هدف بازگرداندن آمریکا و ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را افزایش خواهد داد.

سی ان ان به نقل از این مقام ایرانی افزود: اگر مذاکرات به موفقیت برسد، ایران به طور قطع نوارها را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان خواهد داد.

او خاطر نشان کرد: به اشتراک گذاشتن نوارهای ویدئویی به چگونگی پیشروی مذاکرات وین بستگی دارد. کلید این مسئله، توافق است. به شرط آنکه آن‌ها در خصوص چیزی به توافق دست پیدا کنند که دروازه های همکاری و فهم بهتر، ازجمله در زمینه شفاف سازی را باز کند.

به گزارش ایسنا، دولت ایران اسفندماه سال گذشته براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای را محدود و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد، ولی پس از آن تهران و آژانس اوایل اسفند پارسال به توافقی سه‌ماهه دست یافتند که بر پایه آن دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای به مدت سه ماه فعالیت کند ولی دسترسی به اطلاعات آن تنها در صورتی ممکن شود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شده باشد.

این توافق سه‌ماهه به مدت یک ماه دیگر تمدید شد که این مهلت روز پنج‌شنبه، ۳تیر به پایان رسید. گفته می‌شود رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دو بار با ایران برای تمدید این مهلت تماس داشته ولی پاسخی از ایران دریافت نکرده است.

این ادعای سی ان ان در حالی است که پیشتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود: ما مصمم هستیم که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در زمان‌های مشخص و بر اساس مصوبات اجرا شود و مقام معظم رهبری هم بارها بر این موضوع تاکید کردند.

وی بیان کرد: فرصت سه ماهه آژانس تا اول خرداد ماه بود و بر این اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!