جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۳۵

روحانی: در مقاطع بسیاری تهدید را تبدیل به فرصت کردیم

روحانی: در مقاطع بسیاری تهدید را تبدیل به فرصت کردیم
رییس جمهور: کسی فکر نمی‌کرد در این کشور بودجه بدون نفت طراحی و عمل شود، در این سه سال و نیم ما در بسیاری از مقاطع تهدید را به نوعی تبدیل به فرصت کردیم و یا از بین بردیم.

به گزارش فراز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با سپاسگزاری از ملت و دولت با بیان اینکه دولت در سه سال و نیم گذشته نتوانسته از بودجه نفت استفاده کند، گفت: دو نیم درصد بودجه کشور معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان از نفت بوده است. ما در این شرایط بودجه بدون نفت را طراحی کردیم. کسی فکر نمی‌کرد در این کشور بودجه بدون نفت طراحی و عمل  شود، در این سه سال و نیم ما در بسیاری از مقاطع تهدید را به نوعی تبدیل به فرصت کردیم و یا از بین بردیم.

رییس دولت دوازدهم تصریح کرد: برای جبران سهم نفت در بودجه ، سهام دولت را ۶ برابر سال قبل فروختیم که کار بزرگی بود. اوراق مالی را چند برابر استفاده کردیم و این خیلی مهم است که دولتی در جنگ اقتصادی باشد و  یک ریال از پایه پولی بانک مرکزی استفاده نکند.

وی افزود: در این ایام سخت همسان سازی حقوق بازنشستگان ، شاغلین و ترمیم حقوق ها را به انجام رساندیم این کار عظیم و بزرگ بوده است،  در این میان مساله کرونا هم اضافه شد که مشکلات خاص خودش را برای کشور داشت.

روحانی تصریح کرد: هزینه های اضافه به ما تحمیل شد  و درآمدهای از دست ما رفت، صادرات و واردات کشور دچار مشکل شد، اما در عین حال  وزیر صمت دیروز گزارش خوشحال کننده‌ای  ارائه کرد و گفت: در سه سال نیم جنگ اقتصادی هیچ واحد تولیدی به خاطر عدم واردات مواد اولیه تعطیل نشد.

رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: در جنگ اقتصادی ممکن است کارخانه‌ها به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل شوند. در این دولت یک واحد تولیدی به خاطر نداشتن مواد اولیه تعطیل نشده  و این مساله مهمی است که ما در این مقطع جای نفت، از پتروشیمی و فولاد استفاده کردیم چون برای وارد کردن کالا و دارو به درآمد ارزی نیاز داشتیم و عمدتا پتروشیمی و فولاد ارز را به صحنه آورد و توانست کشور را اداره کند.

روحانی گفت: در تبلیغات عجیب این روزها کسی نگفت در شرایط تحریم اقتصادی چگونه ملت توانستند نفس بکشد ملت رنج فراوانی برد، اما توانست مقاوم بایستد و این ایستادگی باعث شد که طرف مقابل سر به زیر با ما در وین مذاکره کنند.

 اگر دیگران جای ما بودند امروز سایه همه قطعنامه‌های فصل ۷ بر سرکشور بود

رییس دولت دوازدهم یادآور شد:  اگر این دولت نبود و دیگران جای ما بودند شک نکنید حتما امروز فصل ۷ منشورسازمان ملل متحد و همه قطعنامه‌ها بر سر کشور بود. کسی که توانست مسیر را دقیق و باتدبیر ادامه دهد که برجام را حفظ کند و نگذارد قطعنامه‌های سازمان ملل برگردد و  قدم به قدم کاهش تعهدات را انجام دهد، توانمندی هسته‌ایش را از همیشه قوی‌تر کند این دولت بود. بنابراین تدبیر عظیم و بزرگی انجام شد که ما مشکلات و تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.

رشد اقتصادی مثبت ۳.۶ کشور در سال ۹۹ افتخار ملت بزرگ ایران است

روحانی با اشاره به گزارش بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی کشور، گفت: دیروز بانک مرکزی گزارش رشد اقتصادی سال ۹۹ را برای من فرستاد که یکی از افتخارات این دولت است. در سال ۹۹ در بسیاری از کشورهای مهم و پیشرفته رشد اقتصادی آنها منفی بوده است و این منفی بودن از منفی ۳ تا منفی ۱۵ متغییر بوده است و به صورت متوسط رشد اقتصادی جهان حدود منفی ۴ بوده است.

رییس جمهوری افزود:‌ در این شرایط جنگ اقتصادی که کشور درگیر آن بود و شیوع ویروس کرونا،‌ در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد اقتصادی کشور مثبت ۳.۶ بوده است که یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است. اگر ملت ایران،‌ مقاومت و صبور نداشت این مهم محقق نمی شد و همین مردم بودند که کشاورزی و صنعت را به حرکت درآوردند. 

وی با بیان اینکه رشد صنعت کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ طبق گزارش اعلام شده، مثبت ۷.۱ است،  اظهار داشت:‌ گروه کشاورزی نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ مثبت ۴.۵ رشد کرده است. البته خدمات ما رشد نداشته و صفر است ولی منفی نیست.

 دلیل حضور آمریکا در وین رشد اقتصادی کشور است

روحانی اضافه کرد:‌ رشد اقتصادی  ۳.۶  که از افتخارات بزرگ ملت ایران  و رشد صنعتی و کشاروزی در این شرایط  سبب شد تا آمریکا را به وین بیاورد. همچنین رشد در تمام فعالیت های زیربنایی، صادرکننده بنزین در منطقه سبب حضور آمریکا در وین شده است در حالی که آمریکا دید به رغم همه تحریم‌ها برای سرنگونی و فروپاشی اقتصاد کشور،  ۳.۶ در سال کرونا و همه فشارها، کشور رشد داشته است. 

رییس جمهوری با بیان اینکه کشور در سال کرونا نیز در بخش های مختلف از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است، گفت: پرستاران، مدافعان سلامت، تمام شرکت های دانش بنیان، صنعت کشور کار بسیار مهمی انجام دادند. اینکه ما در دوره کرونا موفق  شدیم تخت های ویژه را در شرایط جنگ  اقتصادی و دوره کرونا به دوبرابر افزایش دهیم، بسیار حائز اهمیت است.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!