جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۳۰۱۲

راه حل سنگاپور برای مشکل کمبود آب

راه حل سنگاپور برای مشکل کمبود آب
سی‌ان‌ان: کشور کوچک سنگاپور روزانه حدود 430 میلیون گالن آب مصرف می‌کند - عددی که انتظار می رود در چهار دهه آینده دو برابر شود.

سی‌ان‌ان: کشور کوچک سنگاپور روزانه حدود 430 میلیون گالن آب مصرف می‌کند - عددی که انتظار می رود در چهار دهه آینده دو برابر شود.

میزان بالای مصرف آب، فشار زیادی را بر این دولت‌شهر آسیایی وارد می‌کند به همین دلیل این کشور در حال ساخت فناوری جدید برای آماده‌سازی خود برای آینده است. آینده‌ای‌ که در آن به دست آوردن آب سالم روز به روز سخت‌تر می‌شود.

شین اسنایدر ، مدیر اجرایی موسسه تحقیقات محیط زیست و آب در دانشگاه فن آوری «نانیانگ» سنگاپور در همین پیوند می‌گوید: «سنگاپور واقعاً به قطب جهانی آب تبدیل شده است، ما در حال حاضر تقریبا 40٪ از آب خود را وارد می کنیم اما به زودی میزان وابستگی خودرا به آب وارداتی به مراتب کمتر می‌‌کنیم.»

رشد سریع شهرنشینی و گرم شدن کرده زمین، دسترسی به منابع طبیعی آب را به طور فزاینده‌ای سخت می کند. امروزه ، یک چهارم از جهان با بحران آب روبرو است. کارشناسان می‌گویند ما منابع طبیعی را خیلی سربع‌تر از آن مصرف می‌کنیم که زمین بتواند آن را جایگزین کند.

سنگاپور بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد دارای چشمه‌ها ، مخازن و سایر ویژگی های آب پوشانده شده است - از جمله بلندترین آبشار داخلی جهان ، گرداب باران 130 پایی که در هر دقیقه 10،000 گالن آب پمپ می کند. اما این منبع آب طبیعی به خودی خود ندارد ، در عوض به شدت متکی به آب بازیافت شده و واردات از همسایگان است.

مرکز تحقیقاتی اسنایدر یکی از مکانهای مختلفی است که راه حلهایی را برای وابستگی به آب سنگاپور در دست تهیه دارد. امید ایجاد پروژه هایی است که می توانند در سطح شهر مورد استفاده قرار بگیرند.

اسنایدر گفت: "آنچه ما به عنوان آب قابل اعتماد به آن عادت کرده ایم ، ممکن است به سرعت تغییر کند - بنابراین باید آماده شویم ، باید از قبل به فکر زیرساخت ها باشیم." "یک مستقل بزرگ برای تبدیل شدن به آب - برای کنترل آینده خودمان وجود دارد - و این تا حد زیادی به فن آوری هایی که ما در حال توسعه هستیم بستگی دارد."

یک توسعه: یک اسفنج سیاه و سیاه به نام الیاف کربن که به گفته دانشگاه می تواند فاضلاب را در مقیاس وسیعی تمیز کند. اسفنج 190 برابر وزن خود را در ضایعات ، آلاینده ها و ریزگردها جذب می کند.

این مواد بیشتر برای استفاده تجاری توسط استارتاپ مبتنی بر سنگاپور EcoWorth Technology ساخته شده است. آندره استولتز ، مدیرعامل گفت: این شرکت ابتدا وارد بازار فاضلاب سنگاپور می شود تا سرانجام این ماده را برای استفاده در مقیاس جهانی تهیه کند.

استولتز با بیان اینکه این محصول به شرکت اجازه می دهد تا محصولات زباله را به چیزی با ارزش تبدیل کند ، گفت: "ما معتقدیم که تأثیر بالقوه بسیار بزرگ است.

یک شرکت دیگر ، WateRoam ، در حال حاضر نوآوری را از سنگاپور به بقیه منطقه می برد. WateRoam که در سال 2014 تأسیس شد ، می گوید که یک دستگاه فیلتراسیون قابل حمل با وزن سبک ایجاد کرده است که به گفته آنها قبلاً آب آشامیدنی تمیز را برای بیش از 75000 نفر در سراسر جنوب شرقی آسیا تأمین کرده است.

دیوید پونگ ، مدیر عامل WateRoam گفت یکی از ابتکاری ترین جنبه های محصول سادگی آن است.

پونگ گفت: "ما با یک رویکرد بدون مشکل مواجه می شویم زیرا ما به عنوان یک مشکل اساسی و یک کالای اساسی به آب نگاه می کنیم … و در نتیجه ، ما برای حل این مشکل به فناوری پایه نیاز داریم." "ما می خواهیم افرادی که لاغر هستند - نه متخصص و یا مهندس - قادر به انتخاب این محصول باشند و بطور شهودی می دانند چگونه از آن استفاده کنند."

دستگاه تصفیه آب بزرگتر از پمپ دوچرخه نیست ، اما طبق گفته این شرکت می تواند آب تمیز برای روستاهای 100 نفره تا دو سال تأمین کند.

پونگ گفت: "ما از دسترسی به آب آشامیدنی تمیز بسیار خوشحال شده ایم." "این یک امتیاز است که ما باید بتوانیم آن را به بقیه منطقه برسانیم و از این امر حمایت می کنیم که آب تمیز جنبه ای اساسی برای زندگی روی زمین است."

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!