شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۷۷۹۷

کودتای پیرمردها در آلمان

کودتای پیرمردها در آلمان
نیروهای امنیتی در آلمان در عملیاتی گسترده، ۲۵ عضو یک گروه راست‌گرای افراطی را دستگیر کرد. به گفته رسانه‌های آلمانی، این افراد با هدف سرنگونی دولت آلمان یک کودتای خشونت آمیز را ترتیب داده بودند.
نویسنده :
سینا جهانی

گام اول، تخریب شبکه برق خراب آلمان بود. تلفن‌های ماهواره‌ای نیز برای ارتباط خارج از شبکه، پیش‌تر خریداری شده بود. مرحله بعدی، حمله به ساختمان کنگره آلمان، بازداشت قانون‌گذ‌اران و اعدام صدراعظم این کشور بود. سپس با توفیق در به سرانجام رساندن یک کودتا، یک شاهزاده از تبار اشراف آلمانی به عنوان رییس جدید دولت انتخاب می‌شود و یک عضو سابق راست‌گرای افراطی در پارلمان، «پاکسازی ملی» را بر عهده می‌گیرد.

 

این‌ها، کلیاتی از نقشه این شبکه تروریستی راست‌گرای افراطی است که دادستان‌ها و مقامات اطلاعاتی آلمان به رسانه‌ها گفته‌اند. نقشه‌ای که روز چهارشنبه، با یورش ۳۰۰۰ افسر پلیس و نیروی ویژه به ۱۳۰ خانه و دستگیری ۲۵ مظنون در سراسر آلمان، نقش بر آب شد. در بین ۲۵ مظنون، یک ارتشی فعال، یک افسر سابق در نیروهای ویژه، یک افسر پلیس و حداقل دو سرباز ذخیره ارتش حضور دارند. در میان موارد کشف شده از این کودتاچی‌ها، فهرستی حاوی نام ۱۸ سیاست‌مدار، از جمله صدراعظم «اولاف شولتس»، بود که پس از سرنگونی دولت آلمان باید اخراج و اعدام می‌شدند.

 

222 جمع‌آوری مدارک از خانه دستگیرشده‌های روز چهارشنبه در آلمان.

 

این آخرین مورد کشف‌شده از سری توطئه‌های شبکه‌های افراطی آلمان در سال‌های اخیر است. این گروه‌ها در آلمان و چند کشور دیگر اروپایی، به گفته خودشان، در حال آماده‌شدن برای روزی‌اند که نظم دموکراتیک به فروپاشی می‌رسد. روزی که آن را Day X نام گذاشته‌اند.

 

تا لحظه تنظیم این گزارش، مشخص نیست که توانایی عملی این گروه برای اجرای چنین حمله‌ای چقدر بوده و چقدر به اجرای نقشه نهایی نزدیک بوده‌اند اما به گفته مقامات رسمی آلمان، بسیاری از دستگیرشده‌ها به شدت مسلح بودند. تعدادی از مقامات، این توطئه را «وقیحانه‌ترین تحرک در تاریخ پس از جنگ آلمان» توصیف کرده‌اند؛ طرحی که قلب کشور را هدف گرفته بود. عملیات دستگیری این افراد نیز در نوع خود در تاریخ آلمان بی‌سابقه است. عملیاتی بزرگ که در یازده ایالت آلمان آغاز شد. ۲ تن از مظنون‌ها، در کشورهای ایتالیا و اتریش دستگیر شدند.

 

تعداد دستگیر‌شده‌ها تا این لحظه به ۲۵ نفر رسیده و ۲۷ مظنون دیگر همچنان تحت تحقیقات ویژه دستگاه‌های امنیت آلمان قرار دارند. شبکه «دویچه وله»‌ آلمان، این عملیات را بزرگترین عملیات ضدتروریستی پس از جنگ جهانی دوم دانسته است. سرکرده این شبکه، یک کارآفرین در شهر فرانکفورت است که خود را «پرنس هاینریش سیزدهم» خطاب می‌کند. این اشراف‌زاده ۷۱ساله صبح روز چهارشنبه در منطقه وست اند فرانکفورت دستگیر شد. اگر کودتا به سرانجام می‌رسید، او تصور می کرد که خود را رهبر این حکومت انقلابی معرفی کند.

 

111 افسران شاهزاده هاینریش سیزدهم را در جریان یورش روز چهارشنبه در فرانکفورت به خودرو پلیس هدایت کردند. در طرح کودتا، او به عنوان رییس جدید دولت تعیین شد.

 

هاینریش که از نوادگان یک خاندان روس است  که حدود ۸۰۰ سال بر بخش‌هایی از تورینگن در شرق آلمان حکومت می‌کرد. او در سال ۲۰۱۹، یک سخنرانی ۱۶ دقیقه‌ای در یک اجلاس تجارت دیجیتال در زوریخ داشت؛ ۱۶ دقیقه سرشار از تئوری‌های توطئه: «نیروهای محرکه تاریک در پشت جنگ های بزرگ قرن بیستم، خاندان روچیلد و فراماسون ها بودند. از زمانی که آلمان تسلیم شد، دیگر هرگز حاکمیت نداشت و فقط یک بروکراسی متشکل از چند متحد سیاسی است.»

 

اعضای گروهی که «شاهزاده هاینریش» مدیریتش می‌کرد، خود را شهروندان «امپراتوری رایش آلمان» می‌دانند و معتقدند نظام دموکراسی کنونی آلمان، که پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته نامشروع است و شکل صحیح حاکمیت آلمان را همچنان، امپراتوری آلمان می‌دانند. گروه راست افراطی موسوم به «رایسبرگر»، که حدود ۲۱هزار عضو دارد و همچنان در مخالفت با سیاست‌مداران، نافرمانی مدنی کرده و از پرداخت مالیات سر باز می‌زنند. «رایسبرگر»ها در تظاهرات سال گذشته که در مخالفت با اجباری شدن واکسن کرونا در آلمان برپا شد، خود را به دیگر گروه‌های افراطی در آلمان نزدیک کردند.

 

سرویس‌های اطلاعاتی آلمان سال‌هاست که گروه‌های افراطی راست‌گرای در آلمان را بزرگ‌ترین تهدید برای این کشور می‌دانند. راست‌های افراطی، در سال ۲۰۱۹ یک سیاست‌مدار محلی را در ایالت «هسن» آلمان کشتند و در همان سال به یک کنیسه حمله کردند. یک سال بعد، یک تروریست راست افراطی، ۹ مهاجر و نوادگان مهاجران را به قتل رساند. تحلیلگران گفته‌اند که این حملات، سازمان‌های مجری قانون آلمان را برای اقدامی قاطع حساس‌تر کرده است. 

منبع: دویچه وله، نیویورک تایمز، گاردین

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!