جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۸۰
ابتکار وب۳ در آستانه جام جهانی

رونمایی فیفا از بازی‌های جدید

در حالی که تنها چند روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر باقی مانده است، انجمن فوتبال به دنبال راه‌های تازه‌ای برای تعامل با هواداران است... این بار با محوریت وب‌۳...
نویسنده :
مونس نظری

در حالی که تنها چند روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر باقی مانده است، انجمن فوتبال به دنبال راه‌های تازه‌ای برای تعامل با هواداران است... این بار با محوریت وب‌۳.

 

در این راستا، فیفا از مجموعه‌ای از بازی‌های وب۳ روبرداری کرده است؛ بازی‌هایی که اشکال جدیدی از سرگرمی و تعامل را برای طرفداران فراهم می‌آورند.

 

انجمن بین‌المللی فوتبال از طریق مشارکت با پلتفرم‌های وب۳ ازین پیشنهادات رونمایی کرده است: آپلند، مچ‌دی، فیگتل، و آلترد استیت مشین.

 

تغییر مسیر فیفا پس از آن صورت گرفت که فدراسیون فوتبال به رابطه ۳۰ ساله خویش با الکترونیک آرتز (EA)، ناشر فرانشیز بازی‌های ویدئویی فیفا پایان داد...

 

این خبر جامعه بازی‌های ورزشی را غافلگیر کرده؛ چرا که بازی‌های فیفا همیشه در گروه جذاب‌ترین بازی‌های جهانی بودند. و در حالی که هنوز تصمیم الکترونیک آرتز برای ادامه همکاری روشن نیست، آنچه پیداست اینکه: بدنه فوتبال، متعهد به طی‌نمودن مراحل گذار وب۳ شده است.

 

«بازی‌های فوق‌العاده فیفا»

 

فیفا چهار بازی را، آن هم با استفاده از فناوری وب۳ رونمایی کرده است. این بازی‌ها در طول مسابقات قابل بازی‌کردن هستند و هر کدام‌شان [در عین‌حال که معتبرترین رویداد فوتبالی در حال رخ‌دادن است] تجربه‌هایی منحصر‌به‌فرد را برای طرفداران به ارمغان می‌آورند.

 

مسئولیتی که بر دوش وب۳ گذاشته می‌شود، بخشی از تلاش‌های انجمن فوتبال برای تشویق رشد ارگانیک، آن هم از طریق گسترش و ورود به عرصه فضاهای دیجیتال و پلتفرم‌ها و بازی‌های جدید است.

 

در اینجا به برخی از جزئیات بازی‌های تازه وب۳ که فیفا رونمایی کرده، پرداخته شده است:

 

•    لیگ هوش مصنوعی: این بازی مبتنی بر استراتژی شبیه‌سازی‌شده توسط آلترد استیت مشین (Altered State Machine) است. بازیکنان جهت مدیریت یک تیم هوشمند مصنوعی، نقش مربیان و مالکان را بر عهده می‌گیرند و بدین ترتیب توانایی‌های خویش را نیز از طریق افزایش قدرت و آموزش مهارت‌ها بهبود می‌بخشند.

 

لیگ هوش مصنوعی عملکردی مشابه فوتبال فانتزی لیگ دارد؛ که در آن بازیکنان می‌توانند نتایج مسابقات واقعی را پیش‌بینی کرده و برنده جایزه شوند.

 

•    آپلند: بزرگ‌ترین متاورس ساخت شهر و معاملات ملکی، که روی دنیای واقعی شبیه‌سازی و نقشه‌برداری شده است. آپلند با همکاری فیفا میزبان ورزشگاه لوسیل قطر خواهد بود.

 

در اینجا نیز این امکان برای طرفداران وجود دارد که دارایی‌های دیجیتال رسمی فیفا را جمع‌آوری کرده، آیتم‌های انحصاری خریداری کنند و در مسابقات شرکت نمایند و ...

 

•    مچ‌دی چلنج (چالش روز مسابقه): استارت‌آپ بازی وب۳، با حمایت بازیکنانی چون لیونل مسی و دیگر ستارگان فوتبال، در آستانه جام جهانی بازی جدیدی را راه‌اندازی کرده است.

 

مچ‌دی چلنج، یک بازی معمولی و مبتنی بر استراتژی است. بازیکنان می‌توانند در سوی مطلوب خود بازی کنند؛ ضمن آنکه با پیش‌بینی نتیجه مسابقات در طول بازی‌های جام جهانی نیز امتیاز کسب کنند.

 

•    فیگتل: یک اپلیکیشن تعاملی میان طرفداران، که قرار است با همکاری فیفا تجربه‌ای فراگیر از جام جهانی را برای طرفداران فوتبال در سراسر جهان به ارمغان بیاورد.

 

طرفداران از طریق این برنامه می‌توانند با پیوست‌کردن ان‌اف‌تی‌های افزوده شده به رسانه‌های خویش، لحظات مورد علاقه خودشان در جام را ثبت و جاودانه کنند.

 

رومی گای، مدیر ارشد بازرگانی فیفا، بر هیجان انجمن فوتبال در بحث مشارکت‌های نوآورانه تأکید کرده و مشتاقانه در انتظار تعامل با طرفداران، آن هم از طریق فضاهای دیجیتالی جدید است.

 

گای می‌گوید که این نسخه‌ها نشان‌دهنده اولین گام در استراتژی بازی وب۳ و ایفاگر نقشی اساسی در آینده‌اند.

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!