جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۰۸۶۲

فضای تازه در اوکراین برای گفتگو برای پایان جنگ؟

اوکراین می‌گوید با وجود تضادهای اساسی، «فضا برای سازش» جهت گفتگو با روسیه وجود دارد. یکی از اعضای هیئت اوکراینی و دستیار رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات با هدف پایان دادن به حمله نظامی روسیه، «تضادهای اساسی» وجود دارد، اما مصالحه ممکن است.
نویسنده :
مونس نظری

-    نیروهای روسیه حملات خود را به پایتخت اوکراین، با یک رشته انفجارهای قوی روز سه‌شنبه در مناطق مسکونی تشدید کردند... پیامدهای حملات موشکی به مناطق مسکونی کیف را در عکس‌ها می‌شد دید که یکی‌اش به عنوان نمونه اینجا آورده شده است:

 

 

-    اوکراین می‌گوید با وجود تضادهای اساسی، «فضا برای سازش» جهت گفتگو با روسیه وجود دارد. یکی از اعضای هیئت اوکراینی و دستیار رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات با هدف پایان دادن به حمله نظامی روسیه، «تضادهای اساسی» وجود دارد، اما مصالحه ممکن است.

-    شما تنها نیستید: چک، لهستان و اسلوونی پیام حمایت خود را ارائه می‌دهند. نخست‌وزیران جمهوری چک، لهستان و اسلوونی، روز سه‎‌شنبه برای نشان دادن حمایت خود از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که در جنگ با روسیه بود، وارد کیف شدند.

 

 

-    سنای امریکا به اتفاق آرا قطع‌نامه‌ای تصویب کرد که به موجب آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به عنوان جنایت‌کار جنگی محکوم می‌کند. این قطع‌نامه، اتحاد نادری را نشان می‌دهد که میان کنگره‌ی شدیداً دارای انشقاق به وجود آمده است. قطع‌نامه مزبور که توسط سناتور جمهوری‌خواه، لیندسی گراهام ارائه شد و سناتورهای هر دو حزب نیز از آن حمایت کردند، دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) را در لاهه و سایر کشورها تشویق کرد تا ارتش روسیه را در هر گونه تحقیق درباره جنایات جنگی که در جریان تهاجم روسیه به اوکراین اتفاق می‌افتد، هدف قرار دهند.

-    به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام کاخ سفید گفت که جو بایدن رئیس جمهور امریکا قرار است روز چهارشنبه ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی مازاد را به اوکراین اعلام کند. دولت بایدن هفته گذشته از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری امنیتی به اوکراین خبر داد که مجموع بودجه تأییدشده در دوران ریاست جمهوری بایدن را به ۲ میلیارد دلار رساند.

-    زلنسکی می‌گوید که جنگ با «ننگ و فقر و انزوای یک‌ساله» برای روس‌ها پایان خواهد یافت.

-    سازمان ملل متحد گفته است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، هر روز ۷۰ هزار کودک در اوکراین پناهنده می‌شوند. به گفته یونیسف، این مقدار برابری می‌کند با فرار ۵۵ کودک در هر دقیقه از کشور... یعنی تقریباً فرار یک کودک در هر ثانیه.

-    زلنسکی تأیید کرد که روز سه‌شنبه پارلمان اوکراین برای تصویب قوانینی در مورد نوآوری اقتصادی و تسهیل سیاست‌های مالی با هدف نجات مشاغل و دادن مجوز به اوکراینی‌ها برای ادامه کار در هر کجا که ممکن باشد، تشکیل شده است.

-    ناتو برنامه‌ریزی برای نیروهای بیشتر در جناح شرقی را آغاز می‌کند. مقامات و دیپلمات‌ها گفتند که ناتو قرار است روز چهارشنبه به فرماندهان نظامی خود بگوید که برنامه‌هایی را برای راه‌های جدید بازدارندگی روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین، و از جمله نیروها و دفاع موشکی بیشتر در شرق اروپا طراحی کنند.

-    ارتش اوکراین به تازگی گزارش عملیاتی روزانه خود را منتشر کرده و مدعی شده است که رهبری ارتش روسیه «آزادی زودهنگام» دانشجویان را برای مبارزه در جنگ علیه اوکراین تأیید کرده است. براساس گزارش انتشار یافته توسط وزارت دفاع اوکراین، روسیه در تأمین مهمات نیروهای خود با مشکل مواجه است و «۴۰ درصد از واحدهای درگیر در عملیات در خاک اوکراین را از دست داده است (در معنای نابودی کامل و یا از دست دادن).»

-    مقامات نظامی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین افزوده است که «بدترین وضعیت در ماریوپول است. جایی که حریف در تلاش است شهر را در حومه غربی و شرقی مسدود نماید.»

 

 

-    آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده پیش‎‌بینی کرد که اوکراین مستقل «دوامی بسیار بیشتر از زمان ولادیمیر پوتین» خواهد داشت... او این جمله را در حالی بیان کرده است که روسیه کماکان به هجوم بی‌دلیل خود ادامه می‌دهد.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!