جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۰۶۶۳

شما خواب بودید که این اخبار در مورد اوکراین منتشر شد...

شما خواب بودید که این اخبار در مورد اوکراین منتشر شد...
آنچه در پی می‌آید مرور مهم‌ترین خبرهایی است که در نخستین ساعات بامداد سه شنبه از جنگ اوکراین در رسانه‌ها منتشر شده است.
نویسنده :
مونس نظری

-    تصاویر ماهواره‌ای، کاروان ارتش روسیه را به طول ۴۰ مایل در نزدیکی کیف نشان می‌دهند. تصاویری که روز دوشنبه گرفته شده‌اند، یک کاروان نظامی روسیه را در شمال کیف نشان می‌دهند که حدود ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) در منطقه در شمال غرب کیف امتداد دارد. مطابق گزارش‌ها (رویترز و گزارش شرکت امریکایی ماکسار)، این میزان به طور قابل توجهی طولانی‌تر از ۱۷ مایل (۲۷ کیلومتر)ی است که در اوایل روز گزارش شد.

 

 

-    تصاویری گویای آن هستند که کاروان شمال پایتخت اوکراین حالا دو برابر شده است.

-    دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، تحقیقات احتمالی جنایات جنگی را آغاز می‌کند. شهردار می‌گوید: غیرنظامیان خارکف «قتل عام» شده‌اند.

-    در حالی که روسیه در حال تطبیق روش‌های خویش است، راکت‌ها ده‌ها نفر را در خارکف کشتند.

-    «خسارت‌ها وارد شده‌اند»: روس‌ها با نقطه ضعف اقتصادی روبرویند.

-    خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که ناسا همچنان در بحث فضایی به دنبال این است که چطور می‌تواند ایستگاه فضایی بین‌المللی را بدون کمک روسیه مدیریت کند.

-    سقوط روبل به موضوع بحث‌برانگیز روز دوشنبه تبدیل شد و پس از آن دو برابر شدن نرخ بهره توسط بانک مرکزی روسیه، جهت محافظت از ارز اتفاق افتاد.

-    افراد روز دوشنبه سعی داشتند پول‌های خود را از بانک خارج کنند.

-    روس‌ها معتقدند که کشورشان به زودی با چنان رکود شدیدی مواجه خواهد شد که پیش‌تر تجربه‌اش نکرده‌اند. یک تاجر این بحران را به پرواز در هواپیمای بدون موتور یا آتش گرفتن موتورهای هواپیما تعبیر کرده است.

 

APTOPIX_Russia_Ukraine_War_83067

 

-    روبل در معاملات روز سه‌شنبه، در حدود ۱۰۵ در برابر دلار امریکا وضعیت نسبتاً پایداری پیدا کرده بود. اما نمودارها در حالت کلی سقوط روبل را نسبت به ارزش دلار امریکا نشان می‌دهند.

-    اوکراین، پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اهدایی را از اسپیس‌ایکس دریافت کرده است. معاون نخست‌وزیر اوکراین چند روز پس از درخواست کمک از ایلان ماسک، مدیر اجرایی میلیاردر در اسپیس‌ایکس، این‌طور توئیت کرد: استارلینک اینجاست... با تشکر از @elonmusk. ماسک هم در توئیت خود پاسخ داد: «خیلی خوش آمدید.»

-    به گزارش رویترز، دولت تایوان نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که به عنوان عضوی از «اردوگاه دموکراتیک» در جامعه بین‌المللی دست یاری به سوی اوکراین دراز کرده است. او این کار را با ارسال ۲۷ تُن تجهیزات پزشکی به این کشور انجام داد.

-    تایوان در تحریم روسیه به دلیل تهاجمش به اوکراین به متحدان غربی ملحق شده و با مردم اوکراین ابراز همدردی «فراحزبی» کرده است. تایپه نیز این اقدام را تهدیدات پکن علیه جزیره دانسته است.

-    در مطبوعات بریتانیا در صبح روز سه‌شنبه تمرکز زیادی بر مرگ کودکان توسط روسیه و در بمباران شهرها وجود داشت. تأثیر قدرتمند این جنگ را بر کودکان می‌توان در گزارش روز یکشنبه یک گزارش‌گر، که به داستان دختری ۱۰ ساله به نام پولینا پرداخته بود هم دید.

-    در شبی که پشت سر گذاشتیمش، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ویدئوی دیگری از خود نشر داد و گفت: «روسیه در روز دوشنبه به بمباران شهرهای اوکراین ادامه داد... او این کار را در حالی انجام می‌داد که مذاکرات برای پایان درگیری در مرز بلاروس در حال انجام بود.» زلنسکی همچنین روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در خارکف متهم کرد و گفت که کشورش، درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را داده است.

-    به گفته دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، ایالات متحده وعده تحریم‌های بیشتر را علیه روسیه داده و نیز قول داده است که تسلیحات بیشتری را به ارتش اوکراین ارسال نماید. کولبا پس از تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، توئیت کرد: «حمایت ایالات متحده از اوکراین پایدار خواهد ماند. من تأکید کردم که اوکراین خواهان صلح است. اما تا وقتی تحت حمله روسیه باشیم نیاز به تحریم‎‌های بیشتر و سلاح‌های پرتعدادتر هست. ما هماهنگی اقدامات بعدی را انجام داده‌ایم.»

-    میان ساعات ۳ و ۴ بامداد به وقت تهران بود که سرگی کیسلیسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد، پیش از کشته شدن یک سرباز روسی در اوکراین و مادر او، پیامی را با صدای بلند قرائت کرد: زمانی که مادر از پسرش می‌پرسد که آیا هنوز در کریمه مشغول تمرینات نظامی هستند، او در پاسخ می‌گوید: «مامان من در اوکراین هستم. اینجا یک جنگ واقعی در جریان است. من می‌ترسم.» ظاهراً در این پیام به این موضوع نیز اشاره شده است که: «ما داریم همه شهرها را بمباران می‌کنیم... حتی غیر‌نظامی‌ها را.»

-    از خارکف بخواهیم بگوییم اینکه این شهر روز دوشنبه شاهد بمباران بسیار شدیدی بود. گزارش سرویس اوکراینی بی‌بی‌سی که حاوی نقل‌قول‌هایی از شهردار این شهر است می‌گوید که ۹ نفر کشته شده‌اند. یک مقام شهری نیز در تلگرام گزارش کرده است که «ده‌ها» جسد در خیابان‌های شهر دیده می‌شوند. این مقام شهری این اقدامات را «جنایت جنگی» خواند.

-    به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولگ سینگولوف، رئیس اداره دولتی نظامی خارکف: روس‌ها مناطق غیرنظامی را که در آنها زیرساخت‌های حیاتی یا نیروهای مسلح وجود نداشته، بمباران کرده‌اند. به گفته وی: ۱۱ کشته و ده‌ها زخمی به جا مانده است.

-    رگولاتورها گفته‌اند که سیستم مالی ایالات متحده علی‌رغم تحریم‌های روسیه دارد کار خود را به صورت عادی انجام می‌دهد.

-    جیمی دیمون درباره «عواقب ناخواسته» خروج بانک‌های روسیه از سوئیفت هشدار داده است.

-    نخست‌وزیر اسپانیا، از وعده تسلیحاتی به اوکراین کماکان خودداری می‌کند.

-    اتحادیه اروپا، دارایی‌های الیگارش‌های برجسته روسیه و متحدان پوتین را مسدود کرد.

-    ترکیه به کشتی‌های جنگی خارجی هشدار داد که از تنگه ترکیه عبور نکنند.

-    اوبر خروج برنامه‌ریزی شده از سرمایه‌گذاری مشترک با Yandex را تسریع می‌کند.

-    اس‌اند‌پی، رتبه شرکت‌های بیمه روسیه را کاسته است... چون هشدار می‌دهد که این درگیری احتمالاً اقتصاد را «بی‌ثبات» می‌کند.

-    با افزایش فشار بر سیستم مالی روسیه، اس‌اند‌پی ۵۰۰ کاهش یافته و قیمت نفت افزایش می‌یابد.

-    امریکا، ۱۲ دیپلمات روس سازمان ملل را به دلیل «جاسوسی» اخراج کرد.

-    آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه درباره آزادسازی ذخایر نفتی برای تثبیت قیمت‌ها به گفتگو خواهد پرداخت.

-    سیتی گروپ با تشدید تحریم‌ها، نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار قرار گرفتن در معرض روسیه را فاش می‌کند.

-    اتحادیه اروپا در چند هفته آینده شبکه برقی خود را به اوکراین متصل می‌کند.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!