جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۲۹
بررسی بازارهای مالی ۲۴ مهر ۱۴۰۰

پرواز شاخص بورس، پرواز بیت‌کوین و رمزارزها

پرواز شاخص بورس، پرواز بیت‌کوین و رمزارزها
بورس در اولین روز هفته افزایش ۴۰ هزار واحدی را تجربه کرد تا با ۲/۷۸ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۴۳۷هزار واحد برسد تا بیشترین افزایش را در سال ۱۴۰۰ تجربه کند. در چندروز گذشته، بازار ارزهای رمزنگاری شده با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه شد به طوریکه تا ساعت ۱۶ امروز به وقت تهران بیت‌کوین ۶۱٬۴۵۳ تومان شد و اتریوم به مرز ۴هزار دلاری نزدیک شد.

بازار بورس؛

بورس در اولین روز هفته افزایش ۴۰ هزار واحدی را تجربه کرد تا با ۲/۷۸ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۴۳۷هزار واحد برسد تا بیشترین افزایش را در سال ۱۴۰۰ تجربه کند. البته دو هفته پیش نیز شاخص بورس همین رقم را نشان می‌داد که پس از دو هفته نوسان ، بورس به نقطه‌ای رسید که در دهم مهر در آن قرار داشت. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش ۹٬۳۹۶ واحدی به رقم ۴۰۲٬۱۷۴ واحد رسید تا ۲/۳۹ درصد رشد را تجربه کند. در بازار امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افزایش امروز شاخص نهادند و سه نماد «پارسیان»،«رکیش» و «کدما» بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند. نماد «ثبهساز» بیشترین درصد افزایش قیمت و نماد «بالبر» بیشترین درصد کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

امروز ۵۴۸میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی وارد بازار سرمایه شد تا پس از هشت روز شاهد تزریق سرمایه از سوی حقیقی‌ها باشم. صف‌های ‌خرید هم به رقم ۱٬۰۳۷ میلیارد تومان رسید و در مقابل صف‌های فروش به ۴۸میلیارد تومان رسید. فرابورس هم امروز ۲۸۹واحد رشد داشت و به رقم ۲۰٬۵۵۶ واحد رسید.

اینفو بورس 24 مهر

بازار ارز؛

بازار ارز نخستین روز هفته را افزایش قیمت آغاز کرد و تا ساعت ۱۶امروز قیمت دلار در بازار با ۱۴۶ تومان افزایش به حدود ۲۷٬۲۳۳ تومان رسید. یورو ۲۱۴ تومان و پوند ۳۶۵ تومان گران شدند و به ترتیب ۳۱٬۶۱۸و ۳۷٬۴۷۴ تومان شدند. درهم امارات نیز ۷٬۴۲۰ تومان شد تا افزایش ۴۷ تومانی داشته باشد. لیر ترکیه اما ۱۰تومان ارزان شد و ۳٬۰۴۰ تومان شد. یوآن چین نیز ۴٬۲۴۵تومان خرید و فروش شد.

 

سکه و طلا؛

امروز در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ، هر اونس شمش طلا به ۱۷۶۷دلار رسید. در بازار تهران نیز هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۴۴هزار تومان شد.

تا ساعت ۱۶ در بازار تهران ، سکه امامی با 87 هزار تومان افزایش به حدود ۱۱میلیون ۸۰۳ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی ۱۱میلیون ۳۰۰ هزار تومان شد. نیم سکه ۵ میلیون ۹۸۰ هزار تومان شد و ۲۰ هزار تومان ارزان شد. ربع سکه ۳ میلیون ۴۹۲ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان شد.

 

ارز دیجیتالی و رمزارزها؛

در چندروز گذشته، بازار ارزهای رمزنگاری شده با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه شد به طوریکه تا ساعت ۱۶ امروز به وقت تهران بیت‌کوین با ۳/۴ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۶۱٬۴۵۳ تومان شد.اتریوم به مرز ۴هزار دلاری نزدیک شد و با ۳/۹۹ درصد افزایش به ۳٬۹۳۹ دلار شد.بایننس کوین۴۷۸  دلار شد و ۳/۰۸ درصد گران شد. کاردانو نیز ۲/۲۴دلارشد. پولکادات و داج کوین نیز به ترتیب طی ۲۴ ساعت گذشته ۷/۳۸ درصد و ۵/۲۲ درصد گران شدند. همچنین آوالانچ و لایت کوین نیز ۷/۵۶ درصد و ۵/۳۳ درصد گران شدند و به ترتیب ۵۹/۶۷ و ۱۹۱ دلار شدند. ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده هم با ۴/۳۶ درصد افزایش به حدود ۲/۶۲ تریلیون دلار رسید.

کریپتو 24 مهر

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!