جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۶۳۴۴

بررسی بازارهای مالی ۳ شهریور ۱۴۰۰

بررسی بازارهای مالی ۳ شهریور ۱۴۰۰
در بازار سهام برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ ارزش معاملات از رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان فراتر رفت و با افزایش ۶ هزار و۶۷۲ واحدی نسبت به روز سه شنبه به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید تا شاهد رشد ۴/. درصدی نیز باشد.

بازار بورس؛

در بازار  سهام برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ ارزش معاملات از رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان فراتر رفت و با افزایش ۶ هزار و۶۷۲  واحدی نسبت به روز سه شنبه به رقم  یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید تا شاهد  رشد ۴/. درصدی نیز باشد. همچنین این اتفاق با رشد ۱/۱ درصدی شاخص هم‌وزن همراه بود و با توجه به اینکه شاخص هم‌وزن نمای کلی بازار و توجه به صنایع کوچک است پیشی گرفتن شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل حاکی از مثبت بودن سهم‌های متوسط و کوچک نسبت به سهام بزرگ و شاخص‌ساز می‌باشد. روز چهارشنبه همچنین شاهد ورود نقدینگی ۵۷ میلیارد تومانی از سوی سهام‌داران حقیقی به بورس بودیم.

 

نمادهای «پارسان»، «وامید» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل و سه نماد «فارس»، «شستا» و «فولاد»نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

 

در پایان معاملات، ارزش صف‌های خرید نسبت با افت ۱۱درصدی نسبت به روز گذشته همراه بود و به رقم هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۴۷ درصد کاهش یافت و ۱۰۲ میلیارد تومان شد. ارزش مازاد تقاضای بازار هم امروز با کاهش ۵درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به هزار و ۸۰ میلیارد تومان رسید .

 

بازار ارز؛

 

دلار روز چهارشنبه سمت و سوی افزایشی به خود گرفت و در حال نزدیک شدن به کانال ۲۸ هزار تومانی بود . در معاملات این ارز با افزایش ۳۰۸تومانی تا ساعت ۱۶ در محدوده ۲۷ هزار ۹۶۱ تومان قرار گرفت. درهم امارات نیز که قیمت حواله آن تاثیر مستقیمی بر قیمت دلار دارد نیز به مانند این ارز ،‌ روزچهارشنبه را با پیشروی آغاز نمود و به ۷هزار ۶۱۲ تومان رسید. یورو اما امروز در محدوده ۳۲ هزار تومان نوسان داشت و تا ساعت ۱۶ اندکی بیش از  ۳۲ هزار تومان معامله شد.

 

سکه و طلا؛

سکه امامی روزچهارشنبه رشد قیمتی ۳۷ هزار تومانی داشت و تا ساعت ۱۶به حدود ۱۲ میلیون و ۱۶۱هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی ۱۱میلیون ۶۵۱ هزار تومان ، نیم سکه  ۶میلیون ۲۸۰ هزار تومان ، ربع سکه ۳میلیون ۹۴۳ هزار تومان و سکه گرمی بانک مرکزی نیز۲میلیون ۳۴۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

همچنین یک گرم طلای ۱۸ عیار در بازار یک میلیون ۱۸۷ هزار تومان رسید و هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی به ۱۷۹۴/۸۹ دلار رسید.

 

ارز دیجیتالی؛

در بازار ارزهای دیجیتال  تا ساعت۱۵ چهارشنبه بیت‌کوین با  کاهش حدود ۲هزار ۲۰۰ دلاری نسبت به زمان مشابه در روز قبل به قیمت ۴۷ هزار ۵۰۴ دلار معامله شد. پس از آن یرن فایننس با قیمت ۳۶ هزار  ۶۷۰ دلار قرار دارد. دیگر ارز محبوب این روزها یعنی اتریوم با قیمت ۳هزار ۱۲۸ دلار معامله می‌شود. میکر ۳هزار ۵۶۶ دلار ، بایننس کوین با قیمت ۴۷۷/۲ دلار ، مونرو با قیمت ۰/۳۰۴دلار ، دش با قیمت ۲۴۲/۵۸ دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که معامله شدند. امروز اکثر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت همراه بودند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!