جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۴۲
نماینده سیستان و بلوچستان:

برخلاف تبلیغات مردم تمایل به واکسن دارند

برخلاف تبلیغات مردم تمایل به واکسن دارند
نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس می‌گوید در حال حاضر ۶۰ درصد تست‌های کرونا در این استان مثبت می‌شود و شهرهایی در استان هستند که ۱۵۰ کیلومتر با بیمارستان فاصله دارند.

سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بیش از پیش در سر خط خبرها قرار دارد. «عبدالناصر درخشان» نماینده این استان که پیش‌تر گفته بود بحران کرونا و بی‌آبی امان شهروندان سیستان و بلوچستان را بریده، در گفت‌وگو با «فراز» از سفر وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان به منظور بررسی مشکلات خبر داد.

 

نماینده سیستان و بلوچستان ضمن اظهار بی‌اطلاعی از شایعات منتشر شده مبنی بر مذاکرات ایران و طالبان بر سر رود هیرمند، عبور کانتینرهای افغانستان از مرزهای این استان را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: «روزانه کانتینرها و ماشین‌های سنگین افغانستان به سمت سیستان و بلوچستان و چابهار حرکت می‌کنند، حمل بار و ترددهای آن‌چنانی دارند و ما نگران هستیم که در این حوزه متضرر نشویم. کالاهایی که ما از ایران به کابل ارسال می‌کنیم ممکن است ارتباطی با طالبان نداشته باشند اما اگر جلوی این کالاها توسط طالبان گرفته شود برای کشور ما قطعا خوشایند نخواهد بود و باید جلوی این واکنش‌ها و رفتارهای آن‌ها گرفته شود».

 

درخشان ادامه داد: «من در خصوص بحث آب و مذاکرات با طالبان اطلاعات خاصی ندارم اما سیستان و بلوچستان استان پهناوری است و هر قسمت از آن معضل منحصر به خودش را دارد. برای مثال ما در ایرانشهر منابع آب زیرزمینی نسبت به بخش‌های دیگر داریم اما چابهار و دشتیاری مشکل بیشتری داریم. ما رودخانه، سرباز و منابع زیرزمینی داریم اما به خاطر سوء مدیریت با مشکل مواجه می‌شویم. ما در لاشار خیلی مشکل داریم اما در دلگان مشکل منابع آب نداریم، در فنوج مشکل داریم اما بحرانی نیست. دولت و مجلس در سال‌های اخیر بودجه بسیار خوبی برای استان کنار گذاشته بودند. در حوزه‌های بهداشت، آموزش، راه، امنیت تجاری و آب شرب به امید خدا حرکت‌های خوبی در حال انجام است».

 

این نماینده مجلس از آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: «کرونا در سیستان و بلوچستان هم‌چنان جولان می‌دهد و ۶۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شوند. اگر این روند پیش برود قطعا به مشکل دچار خواهیم شد. با وجود اینکه تعداد پرسنل بیمارستانی و پرستاری ما محدود است، اما همین افراد به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند. ما شاید در بیمارستان‌ها تخت خالی داشته باشیم اما رسیدگی به تمام این تخت‌ها سخت است. ما شهرهایی داریم که از بیمارستان ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارند. همچنین نیاز است بهداری‌ها و خدمات درمانی که در روستا وجود دارد به تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی مجهز شوند. امروز وزیر بهداشت به همراه نمایندگان مجلس راهی استان می‌شوند و خوب است که برخی از موضوعات را از نزدیک ببینند».

 

نماینده سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: «برخلاف تبلیغاتی که می‌شود، مردم سیستان و بلوچستان تمایل به تزریق واکسن دارند. ولی کجا، چه زمانی و چه کسی خواسته واکسن بزند و مردم اجتناب کرده باشند؟ روند واکسیناسیون در حال انجام است. به گونه‌ای که افراد بالای ۵۰ سال واکسن برکت دریافت می‌کنند. مردم نیز از شروع واکسیناسیون استقبال کرده‌اند».

 

اگرچه این روزها مهار بیماری کرونا در این استان در اولویت قرار دارد اما به گفته عبدالناصر درخشان، شاخص‌های توسعه‌ای سیستان و بلوچستان بسیار پایین است. کمبود آب و نبوده راه‌ها و جاده‌های مناسب در این استان مشکلات زیادی به وجود آورده است. راه یکی از مهم‌ترین پارامترها و شاخص‌های توسعه برای هر جامعه است. اگر راه درست و مناسب داشته باشیم آموزش بهتری خواهیم داشت، روستاییان بهتر می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. بیشترین میزان جاده‌های خاکی در کشور اما متعلق به استان سیستان و بلوچستان است. 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!