شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۳۳۲۱۳

همه واکسینه می‌شوند حتی مهاجران غیرقانونی!

چه کسانی در الویت دریافت واکسن کرونا هستند؟ براساس اطلاعاتی تایید شده، کادر درمان دریافت واکسن را آغاز کرده و همچنین مهاجران و اتباع خاجی نیز به طور قطع در الویت دریافت واکسن خواهند بود.

چه کسانی در الویت دریافت واکسن کرونا هستند؟ براساس اطلاعاتی تایید شده، کادر درمان دریافت واکسن را آغاز کرده و همچنین مهاجران و اتباع خاجی نیز به طور قطع در الویت دریافت واکسن خواهند بود.

آن‌طور که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است، در مرحله اول تزریق، کادر درمان، سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها و جانبازان شیمیایی و بالای ۵۰ درصد قرار دارند. بر اساس اخبار منتشر شده، تا پایان امسال یک میلیون و 300 هزار نفر از کادر درمان واکسینه می‌شوند اما در این‌باره که گروه‌های دیگر، دقیقا در کدام بازه زمانی واکسیناسیون انجام دهند، هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

واکسن اسپوتنیک روسی، با همه حواشی‌ای که حول آن ایجاد شد بالاخره به ایران رسید، حالا جامعه در حالی دغدغه چگونگی توزیع واکسن کرونا را دارد که اخبار رسمی از خیز موج چهارم و سنگین کرونا در بسیاری از شهرهای ایران حکایت می‌کند. واردات اما همچنان ادامه دارد و آخرین محموله برای 10 اسفندماه سال‌جاری خریداری شده است، مسئولان اطمینان داده‌اند که همه این واکسن را دریافت خواهند کرد حتی مهاجران غیر قانونی افغان!

کیانوش جهانپور، رئیس روابط‌عمومی وزارت بهداشت گفته است:« مهاجر غیرقانونی را در دنیا به محض شناسایی بازداشت و دیپورت می‌کنند، ولی در ایران ما واکسن کرونا به آنها تزریق خواهیم کرد». جهانپور با اشاره به آمار اتباع خارجی (افغان) تاکید کرده است:« قسمت عمده شهروندان افغانستان در ایران غیرقانونی هستند و زدن واکسن کرونا به مهاجران افغان از برنامه‌های وزارت امور خارجه ایران است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران از مجموع افراد ساکن در ایران در زمان سرشماری (۱۳۹۵)، حدود یک میلیون و ۵۸۴ هزارنفر تابعیت افغانستان، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر تابعیت کشور عراق و ۱۴ هزار و ۳۲۰ نفر تابعیت کشور پاکستان را داشته ‏اند. بر این اساس بیش از ۹۵ درصد جمعیت مهاجران در ایران را اتباع افغانستان تشکیل می‌دهد.

واکسن روسی ورژن نجابت را از بین می‌برد؟

واکسن روسی همچنان پرچمدارحاشیه‌سازی درایران است، ازمخالفت برخی مسئولان و نمایندگان مجلس از واردات و تزریق واکسن ساخت روسیه گرفته تا احتمال همجنس‌باز شدن! عباس تبریزیان که هوادارانش وی را پدر طب اسلامی می‌نامند، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید زیرا این‌ها میکروچیپ دارند ودچار تغییر ژنتیکی شدند و از سنخ انسان بودن خارج شدند و مانند ربات کنترل شده عمل می‌کنند وژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست دادند و تمایل به همجنس بازی پیدا کردند. اسم کسی که واکسن میزند میکروچیپ است وبیشتر میکروچیب‌ها در دو سال آینده خواهند مرد».همین چند روز پیش حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به «فراز» گفته بود که واکسن ایرانی و روسی برایش اهمیتی ندارد و برای حمایت از تولید داخل، هیچ واکسن خارجی تزریق نخواهد کرد. او اما چند روز بعد به «فراز» گفت: «هر فرد با هر ملیتی می‌تواند واکسن خارجی کرونا بزند، اگرچه در شناسایی مهاجران افغان با مشکل مواجه هستیم».

این اما و اگرها در کنار تزریق هرچند قطره‌چکانی واکسن روسی در حالی وجود دارد که ایران و در کنار بسیاری از کشورهای جهان به ویروس جهش یافته کرونا رو به رو شده است…

ادعای جدید عباس تبریزیان: واکسن زدن باعث همجنس‌بازی می شود/ واکنش وزارت بهداشت

برای حمایت از تولید داخل هیچ واکسن خارجی نمی‌زنم/ آمریکایی یا روسی اهمیت ندارد!

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!