شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۹۵۵

در هلال احمر چه خبر است

در هلال احمر چه خبر است
رئیس جمعیت هلال احمر قراردادی فراقانونی با یک «اودیومتریست» امضا کرده است. این را منتقدان علی ‌اصغر پیوندی می‌گویند. مسوولان هلال احمر اما اتهام را رد کرده و آن را ناشی از «غرض ورزی های سیاسی» و تلاش در جهت زمینه‌سازی برای انتصاب یک مدیر اصولگرا در این سازمان می‌ دانند.

فراز: جمعیت هلال احمر مدتی است که در سر خط خبرها قرار دارد. تازه‌ترین مورد این است؛ رئیس جمعیت هلال احمر قراردادی فراقانونی با یک «اودیومتریست» امضا کرده است. این را منتقدان علی ‌اصغر پیوندی می‌گویند. مسوولان هلال احمر اما اتهام را رد کرده و آن را ناشی از «غرض ورزی های سیاسی» می‌دانند. برخی ناظران نیز انتشار این خبرها را در چهارچوب تلاش در جهت زمینه‌سازی برای انتصاب یک مدیر اصولگرا در این سازمان ارزیابی می‌کنند.

ماجرا زمانی آغاز شد که چند خبرگزاری اصولگرا اوایل شهریور ماه جاری از احضار علی‌اصغر پیوندی، به دادسرای مفاسد اقتصادی خبر داده بودند. آنها مدعی بودند دلیل این احضار «فساد گسترده مالی در سازمان تدارکات پزشکی» است. سپس خبر بازداشت چند مدیر هلال احمر از جمله علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی منتشر شد.

اما اخیرا یک فعال رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، رئیس جمعیت هلال احمر را متهم کرد که با اعمال نفوذ بر بیمارستان ایرانی در دبی، برای منشی مطب شخصی خود قرارداد کلان منعقد کرده است. این خبر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. یاشار سلطانی در کانال تلگرامی شخصی‌اش نوشته: «در اقدامی عجیب علی‌اصغر پیوندی مدیرعامل سازمان هلال احمر با منشی مطب شخصی خود قرارداد ماهیانه 30/000 درهم (۱۰۰ میلیون تومان) منعقد کرده است. این قرارداد بین «بیمارستان ایرانی» در دبی که زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند با پژمان اردبیلی (منشی مطب شخصی و اودیومتریست مطب پیوندی) منعقد شده است.» پژمان اردبیلی، مدیر مجموعه ادیولوژیست در مرکز سمعک استور است که در زمینه تجویز و تنظیم سمعک و ارائه محصولات در این زمینه فعالیت می‌کند.

تلاش خبرنگار «فراز» برای گفتگو با مسوولان این سازمان در مورد این خبر بی‌نتیجه ماند اما یک منبع آگاه در جمعیت هلال احمر به شرط فاش نشدن نامش به خبرنگار «فراز» گفت: «طی 5 روز گذشته 5 خبر تکذیب کردیم. عده‌ای در حال خبرسازی علیه جمعیت هلال احمر هستند. دوستانی که هم رسانه و هم ابزار خود را دارند صبوری کنند اگر ماه‌های آینده آن گونه که فکر می‌کنند محقق شد به هر ترتیبی و هر صلاحی که می‌دانند عمل کنند. در واقع این هجمه‌ها به جمعیت هلال احمر رسانه‌ای نیست که بخواهد راه حل رسانه‌ای داشته باشد بلکه یک موضوع سیاسی است که دارای یک سری کنش‌های سیاسی است که در پی آن یک سری بازتاب های رسانه‌ای نیز پیدا می کند. به عنوان مثال اگر فردا هیچ رسانه‌ای وجود نداشته باشد این پروژه متوقف نمی‌شود چرا که آن شخصی که در حال فعالیت سیاسی است همچنان به کار خود ادامه می دهند.»

او ادامه داد: «قراردادهای هلال احمر در دو چارچوب اداری و سمنی قرار می گیرد یعنی قراردادها موجود است و بسیار سختگیرانه است. هر جا قراردادی هم منعقد شده باشد روال آن طی شده است. برخی رسانه‌ها خبرها را پس از تکذیب هم منتشر می کنند. برای مثال باشگاه خبرنگاران جوان خبر تکذیب شده را مجددا منتشر کرد و تسنیم نیز به نقل از بی بی سی خبر تکذیب شده را منتشر کرد. »

همزمان، سایت انصاف‌نیوز در این باره نوشت: «پس از بالا گرفتن حواشی درباره‌ هلال احمر و رییس فعلی آن علی اصغر پیوندی، شنیده‌های انصاف نیوز حاکی از آن است که رایزنی‌ها برای ریاست سیدسلمان سامانی از نیروهای نزدیک به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که مدتها سخنگوی این وزارتخانه بود، آغاز شده است. سلمانی که دندانپزشک است هم اکنون در شورای عالی هلال احمر عضویت دارد.»

سلمان سامانی کیست؟

تابناک تیر 95 یعنی چند روز پس از انتخاب سید سلمان سامانی به عنوان سخنگوی وزارت کشور نوشته بود: «سامانی متولد سال 1359 و یک دندانپزشک است، چهار سال است که وارد فعالیت‌های دولتی شده و در این مدت تنها ریاست دفتر رحمانی فضلی را در دیوان محاسبات بر عهده داشته است. آقای دندانپزشک حالا باید با کمترین تجربه و سابقه روی عملکرد استاندار‌ها و زیر مجموعه‌هایشان نظارت کند.»

آنطور که از خبرها بر می‌آید «سید سلمان سامانی» اصلاتا اهل شهرستان فاروج و مدتی عضو شورای شهر آن بوده است. او در زمان ریاست رحمانی فضلی بر دیوان محاسبات در دفتر او مشغول به شد. گفته می‌شود سلمانی یکی از فعالان ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بوده اما پس از ناکامی شهردار اسبق تهران در راهیابی به پاستور، با رحمانی فضلی به وزارت کشور رفته است. آخرین حکمی که عبدالرضا رحمانی فضلی برای سلمان سامانی صدار کرده «معاون هماهنگى وزارت کشور» است. او علاوه بر این، سمت‌های سخنگویی و معاونت پارلمانی وزارت کشوررا نیز در اختیار دارد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!