جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۱۳

از 9 تیر تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید داریم

از 9 تیر تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید داریم
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از 9 تیر تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه 9 تیر در جنوب سمنان و بخش‌هایی از مرکز حاکم است.

به گزارش فراز به نقل از فارس، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 5 روز‌ آینده جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است و در این مدت در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: بعدازظهر امروز و امشب در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز و تهران رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه 7 تیر تا پنج‌شنبه 10 تیر در ارتفاعات مرکزی و غربی و شمال‌شرق کشور رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

ضیائیان افزود: از چهارشنبه 9 تیر تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه 9 تیر در جنوب سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را داریم و روز پنج‌شنبه این شرایط جوی در شرق و جنوب‌شرق کشور و بخش‌هایی از شمال‌شرق، حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پنج‌شنبه 10 تیر شرق دریای عمان مواج است همچنین امروز و فردا غرب دریای عمان و تنگه هرمز به تناوب مواج خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: روز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی، و روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی، ‌احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت‌ در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران 36 و 28 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای  صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!