جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۲۱

کتایون ریاحی را با آمبولانس از دادگاه بردند

کتایون ریاحی را با آمبولانس از دادگاه بردند
دادگاه رسیدگی به اتهام کتایون ریاحی روز چهارشنبه با حضور وکلای او و فرزندش در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد اما این بازیگر سینما در حین برگزاری دادگاه دچار افت شدید فشار خون شد.

به گزارش فراز، آنگونه که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، در پی این رخداد با اورژانس تماس گرفته شد و تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند و او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کردند.

 

میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه گزارش داده در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان کیفرخواست صادره برای کتایون ریاحی را قرائت کرد و سپس وکیل مدافع او در حال دفاع از موکل خود بود که این بازیگر سینما و تلویوزیون دچار افت فشار خون شد.

 

نماینده دادستان در کیفرخواست خود کتایون ریاحی را به خاطر فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تشویق به فساد متهم کرد که «در راستای ماده ۳۴۱ این ماهیت» ترغیب و تشویق مردم به اعمال منافی عفت در فضای مجازی در نظر گرفته شد.

 

توضیح خانه سینما

 

در پی این رخداد کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

 

«مطلع شدیم که امروز ۲۱ دی ماه جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی به سرکار خانم کتایون ریاحی بوده است؛ اگرچه این کمیته رسما از تاریخ جلسه مطلع نبوده است ولی لازم به توضیح است خانه سینما مدت‌ها پیش از مقامات قضایی درخواست حضور یک نماینده در جلسات محاکمه اعضا خود را داشته که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

بنا به اظهار سرکار خانم کتایون ریاحی، جلسه رسیدگی با حضور دوربین فیلمبرداری بوده که پس از قرائت اتهامات، ایشان دچار افت شدید فشار خون شده و توسط اورژانس سریعا به مرکز درمانی منتقل شده‌اند، و جلسه رسیدگی با حضور وکلای ایشان ادامه یافته است.
کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما اطمینان یافته که حال عمومی ایشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

لازم به ذکر است کمیته مذکور به صورت روزانه فهرست هنرمندان نیازمند حمایت حقوقی و قضایی را بروزرسانی کرده و در جلسات با مقامات قضایی در خصوص تک تک این افراد گفتگو و رفع اتهام و برائت ایشان را مطالبه می‌کند.

آخرین جلسه در این خصوص اوایل هفته جاری و با یکی از مقامات عالی رتبه قوه قضائیه برگزار شد و امروز نیز کمیته حمایت حقوقی خانه سینما پیگیر ۲ پرونده دیگر بوده است.


این کمیته وظیفه ذاتی و صنفی خود می‌داند تا رفع اتهام و اعاده حیثیت از همه سینماگران از جمله سرکار خانم کتایون ریاحی فعالیت خود را با درخواست سینماگران و نظر وکلایشان انجام دهد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.


با آرزوی سلامتی کامل برای خانم کتایون ریاحی و رفع اتهام از ایشان و سایر هنرمندان دارای پرونده قضایی، مجددا از همه سینماگرانی که به هر نحو دارای پرونده قضایی در رابطه با وقایع اخیر  هستند، در خواست می‌کنیم هرگونه تغییر در رسیدگی پرونده قضایی خود را به کمیته حمایت اطلاع دهند تا این کمیته  فرصت لازم برای حضور در محاکم و مشاوره به سینماگران را داشته باشد.»

 

 

کتایون۱

 

گفتنی است کتایون ریاحی شهوریور ماه گذشته با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود کشف حجاب کرد. او در پاسخ به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، که گفته بود کسانی که «حجابشان را برداشته‌اند به فکر فعالیت دیگری باشند» گفت «پیشنهاد می‌کنم شما فکر یه کار آبرومند برای خودت باش.» در پی این اتفاقات ماموران برای دستگیری ریاحی به خانه‌اش رفتند اما او را نیافتند. کتایون ریاحی سرانجام ۲۹ آبان‌ماه در قزوین بازداشت شد. او آذرماه گذشته به قید وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!