جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۲۹۵۴

مدیر عامل مارگارین: در دوران کرونا هیچ همکاری تعدیل نشد

دهه فجر،‌ مقطع رهايی ملت ايران و بخشی از تاريخ ایران است كه گذشته را از آينده جدا ساخته. این دهه فرصت بازنگری و بازخوانی اهمیت، ارزش و دستاوردهای انقلاب و تلاش برای تداوم و حفظ آن‌ها است.شرکت مارگارین روز گذشته با برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، یا

دهه فجر،‌ مقطع رهايی ملت ايران و بخشی از تاريخ ایران است كه گذشته را از آينده جدا ساخته. این دهه فرصت بازنگری و بازخوانی اهمیت، ارزش و دستاوردهای انقلاب و تلاش برای تداوم و حفظ آن‌ها است.

شرکت مارگارین روز گذشته با برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

مراسم جشن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی که با سالگرد تاسیس شرکت مارگارین همزمان شده، به دلیل رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی در ۲ روز و با برنامه‌های طنز، اجرای موسیقی و مسابقه برگزار می‌شود.

در نخستین روز این مراسم «حسن خلخالی»، مدیر عامل شرکت مارگارین در سخنانی کوتاه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سلامی به روح و روان امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و خانواده‌های شهدا گفت: «ما هر چه داریم از شهدا داریم. سالگرد تاسیس شرکت مارگارین را نیز به همه همکارانم تبریک می‌گویم. با وجود مشکلات و تحریم‌هایی که وجود دارد تلاش کردیم خط تولید کارخانه تعطیل نشود و هیچ همکاری نیز تعدیل نشود. علاوه‌بر این در بخش‌هایی از تولید تلاش کردیم طرح‌های توسعه‌ای نیز داشته باشیم. یکی از این طرح‌ها جزو ۵ طرح موجود در کل دنیا است و در خاورمیانه وجود ندارد و کاملا ارزبری دارد. یعنی با این‌کار از ارزبری جلوگیری می‌شود».

طی یک سال گذشته با شیوع کرونا اقتصاد جهان دستخوش تغییرات زیادی شد. از ضرر یا سودهای میلیارد دلاری ثروتمندان جهان تا بیکاری بسیاری از کارگران که برخی آمارها آن را تا ۴۰۰ میلیون نفر برآورد می‌کنند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کارگران بخش خدمات بیشترین آسیب را دیدند.

خلخالی علت عدم تعدیل نیرو در یک‌سال اخیر را قدمت مارگارین دانست و گفت: «مارگارین توانسته ۶۷ سال بدرخشد و رشد کند. مبنای این رشد و درخشش نیروی انسانی مارگارین است. به همت همه این دوستان بوده که توانسته دوام داشته باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد».

افزایش سرمایه و طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا، از خبرهای خوب مدیرعامل مارگارین برای سال ۱۴۰۰ بود. علاوه‌بر این تامین مالی بیش از ۳۰ هزار تن روغن انجام شده است و تا پایان بهار ۱۴۰۰ روغن مورد نیاز این شرکت خریداری شده است.

خلخالی ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰، مارگارین به روزهای گذشته برگردد. روزهایی که سهم بازار این شرکت ۲۰ تا ۲۵ درصد بود. مارگارین در حال حاضر ۱۰ درصد نیاز مصرفی کشور را تامین می‌کند.

شرکت مارگارین اولين شركت توليد كننده روغن گياهی در ايران است و امروز حجم زیادی از نیاز بازار روغن خوراکی را در دست دارد و با دو برند «خروس‌نشان» و «آفتاب» در حال فعالیت است.

یکی از توفیقات خوب این شرکت این بوده که توانسته با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کرونا اشتغال یک هزاری نفری خود را حفظ کند.

علاوه‌بر این در دورانی که مردم با کمبود روغن در بازار مواجه بودند این شرکت با ۴۵ درصد ظرفیت خود مشغول به کار بود.

در یک‌سال اخیر این شرکت علاوه‌بر تامین نیاز داخلی، از محل مجوزهای موقت ۱۳۰۰ تن صادرات هم داشته است.

هم‌اکنون ۳۸ نوع محصول متنوع روغنی در دو بخش صنف و صنعت (B2B) و مصارف خانوار (B2C) در شرکت مارگارین تولید می‌شود که افزون‌بر مطابقت با ضوابط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، با استاندارد های بین‌المللی نظیر CODEX از شرکت SGS سوئیس نیز انطباق داده شده است. همین موجب شده که محصولات مارگارین در بازار اغلب کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی به چشم بخورد.

حالا مارگارین در چشم‌اندازی که برای خود در نظر گرفته بر سه هدف «جایگاه اول در روغن تخصصی»، «جایگاه دوم در روغن خانوار» و ایجاد سود پایدار برای سهام‌داران تاکید می‌کند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!