شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۴۱۰۶
‏رییس بانک مرکزی روسیه:

رمز ارزها خطرناک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری هستند

رمز ارزها خطرناک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری هستند
‌الویرا نابیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه به سرمایه‌گذاران حوزه رمز ارزها هشدار داد. او‌ گفت دارایی‌های دیجیتال نوسانات زیادی دارند و سرمایه‌گذاران باید در مورد ضررهای زیاد در این حوزه محتاط باشند.
نویسنده :
زهرا غفوری

‌بانک مرکزی روسیه نظر خود را در مورد ورود به بازار ارزهای دیجیتال عنوان کرد. او در مصاحبه‌ای گفت به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها ریسک بیشتری از هرگونه سرمایه گذاری دیگر داشته باشد. او در این مورد گفت: ‌دارایی‌های رمزنگاری شده خطرناک‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری هستند. بانک مرکزی هرگز به افراد توصیه نمی‌کند که در چه چیزی سرمایه‌گذاری کنند؛ اما در این مورد بخصوص با اطمینان می‌توان گفت در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید.

‌نابیولینا، سپرده‌های بانکی را گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاران می‌داند. با این حال او نسبت به این استراتژی نیز هشدار داد و گفت: ‌ضروری است که محصولات را با دقت بررسی کنید و همچنین نظرات منتقدانه را در نظر بگیرید. به خصوص زمانی‌ که به شما می‌گویند این سرمایه‌گذاری بدون ریسک است و سود بالایی در آن وجود دارد.

‌نابیولینا در گذشته دارایی‌های دیجیتال را آینده دنیای مالی نامیده بود. به عقیده وی رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) و نه تمام ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، همان نوآوری در دنیای اقتصاد خواهد بود. این دارایی‌ها زیر نظر دولت کنترل می‌شوند و هر روبل دیجیتال معادل یک روبل نقد خواهد بود.

‌بانک مرکزی روسیه در مورد رمزارزها و مقررات معاملات آنها نظرات منفی ارائه می‌دهد. با این حال یکی از ثروتمندترین افراد روسیه به نام اولگ دریپاسکا این سازمان دولتی را مقصر اصلی می‌داند و اقدامات آن را در راستای منافع مردم نمی‌بیند. او که زمانی ثروتمندترین فرد روسیه بود اذعان داشت روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، باید مانند السالوادور عمل کند و بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشور بپذیرد. او‌گفت: ‌حتی الساوادور که همه آن را به دلیل مجاورت با هندوراس می‌شناسند نیاز به ارزهای دیجیتال را درک کرده است و راه ساده‌تر را در پیش گرفته است. آنها بیت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرفته‌اند. ‌علاوه بر آن دریپاسکا ضرورت اجرای موثر قراردادهای خارجی با سایر نقاط جهان را مطرح کرد. او بانک مرکزی روسیه را به پذیرش ابزارهای اقتصادی واقعی تشویق کرد تا به وسیله آنها استقلال در توافقات بین‌المللی ممکن شود.

 

منبع خبر : Cryptopotato
منبع: Cryptopotato
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!