جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۲۳۱۱

تاکید روزنامه جوان بر ضرورت برخورد قهری _ امنیتی با طرفداران برجام

تاکید روزنامه جوان بر ضرورت برخورد قهری _ امنیتی با طرفداران برجام
روزنامه جوان در یادداشتی از عبدالله گنجی نوشت: بسترشناسی یکی از مسائل مهمی است که ما از آن غافلیم و برخی (مانند روحانی) اصلاً بدان اعتقاد ندارند. اینکه مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از امضای برجام مسئله نفوذ را طرح کرد خیلی‌ها ناراحت شدند و طرح آن را برای به نتیجه نرسیدن سیب و گلابی‌های برجام دانستند، اما سخن رهبری حکایت از شناخت دشمنی بود که می‌خواست در ذیل آتش تهیه برجام، امورات مربوط به تغییر نگرش را شروع کند.
  • انگاره اصلی نفوذ در ایران بر این اساس استوار است که پشتوانه جمهوری اسلامی مردمی هستند که به اصولی پایبند هستند و حاضرند برای این اصول جان دهند. حال برای فروپاشی این سنگر و به تبع آن خالی کردن پشت حکومت با این جماعتی که هسته سخت جمهوری اسلامی هستند، باید چه کرد؟ از روشی به ظاهر دموکراتیک (رفراندوم) تا مسئله‌دار کردن افراد را دنبال می‌کنند، اما برای فروپاشی هسته سخت جمهوری اسلامی نقدترین و نامرئی‌ترین راهبرد «آموزش تغییر نگرش» است. این روش بطئی را تنها راه نرم، عمیق و صبورانه مواجهه با جمهوری اسلامی می‌دانند که باید فروپاشی نسبت به آن اصول درونی شده در ذهن مردم، رقم بخورد تا کار تمام شود.

 

 

  • پس در این نفوذ نه ارتباط تشکیلاتی وجود دارد نه کسی حقوق می‌گیرد. آموزش تغییر نگرش این کمک را می‌کند که فرد مجاور شما کم‌کم عین خود دشمن فکر کند و این فرد شاید فردا همسر و فرزند شما باشد

 

  • نفوذ امروز در جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزش تغییر نگرشی است که با هویت‌های موجه مختلف مانند خبرنگار، دانشجو، استاد، بازرگان داده می‌شود. وقتی اینجا گرفتار شدند مردم با شنیدن علت، قانع نمی‌شوند و عده‌ای پشت هویت اصلی و منزلت‌ساز آنان (مثل خبرنگاری) به میدان دفاع می‌آیند.

 

  • بسترشناسی یکی از مسائل مهمی است که ما از آن غافلیم و برخی (مانند روحانی) اصلاً بدان اعتقاد ندارند. اینکه مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از امضای برجام مسئله نفوذ را طرح کرد خیلی‌ها ناراحت شدند و طرح آن را برای به نتیجه نرسیدن سیب و گلابی‌های برجام دانستند، اما سخن رهبری حکایت از شناخت دشمنی بود که می‌خواست در ذیل آتش تهیه برجام، امورات مربوط به تغییر نگرش را شروع کند.

 

  • بعد از برجام جذب گروه‌های تغییر نگرش توسط «سمن»‌های غربی شروع شد که پس از آموزش به دست دولت‌های غربی امر تودیع به کشورهای هدف توسط سرویس‌های امنیتی انجام می‌شود. سختی کار مواجهه قهری _ امنیتی با این پدیده است، چون ظاهر آن بسیار طبیعی جلوه می‌کند و حکومت نمی‌تواند افکار عمومی را قانع کند که مسئله نفوذ است و متهم به توهم توطئه خواهد شد، زیرا تغییر نگرش «خوب» جلوه داده می‌شود. مسائلی از قبیل نحوه ازدواج، نسبت فرهنگ بومی و لذت‌گرایی از این دست مسائل است. تخفیف حداکثری سنت اساس تغییر نگرش برای ورود به جهانی سازی است. جهانی که صرفاً استانداردهای آن را غرب تولید می‌کند و ما فقط نگاه.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!