جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۲۲۶۶

نماینده چابهار: مجلس به این نتیجه رسیده که کابینه توان لازم برای عبور از ابرچالش‌ها را ندارد

نماینده چابهار: مجلس به این نتیجه رسیده که کابینه توان لازم برای عبور از ابرچالش‌ها را ندارد
معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم را برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها را ندارد.

معین‌الدین سعیدی درباره این‌که گفته می‌شود در دولت سیزدهم هرگاه وزیری رفته دولت با جابه‌جایی افراد گزینه‌ای ضعیف‌تر از فرد قبلی را مطرح کرده است، گفت: این یک واقعیتی است، بله؛ در کنار این مسائل برخی از محاسنی که دولت آقای رئیسی داشته را باید ذکر کرد از جمله در حوزه‌های آبرسانی و برق که می‌شود گفت وزیر نیرو جزو وزرای توانمند کابینه است، یا رویکرد با کشورهای همسایه و مخصوصا فعال شدن بازارچه‌های مرزی از جمله عملکرد خوب این دولت بوده است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌شود گفت دیگر قاطبه ارکان دولت آقای رئیسی و تیم اقتصادی جای دفاع نگذاشته‌اند؛شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم‌راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم را برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها ندارد. 

وی با بیان این‌که مسلماً با رفتن یک وزیر هم تغییر اساسی در رویکردها اتفاق نمی‌افتاد، اظهار داشت: به نظر من آنچه که باید منجر به یک بازنگری جدی شود رویکردهای اصلی اقتصادی و اجتماعی دولت آقای رئیسی است.

سعیدی اظهار داشت: اما این‌که رفتن یک وزیر مشکل را حل نمی‌کند قطعا از نظر مردم معنای این را ندارد که مجلس شأن نظارتی و وظیفه خودش را انجام ندهد آنها انتظار دارند در سالی که به نام مهار تورم است، مجلس متناسب با نیاز جامعه در برابر لجام گسیختگی قیمت‌ها واکنش داشته باشد. 

وی تاکید کرد: قطعا هم درست است رفتن یک یا ۲ وزیر می‌روند چیزی در اصل قضیه حل نمی‌شود اما به هر حال جامعه انتظار یک پالسی را از مجلس دارد مبنی بر‌این‌که درد مردم شنیده است.

این نماینده مجلس درباره این‌که پس از استیضاح وزیر صمت مطرح می‌شود اگر وزیر دیگری ضعیف عمل کند شاید مجلس با دولت مماشات کند و دیگر استیضاحی را مطرح نکند، بیان کرد: بحث مماشات از نظر من مطرح نیست همین وزیر استیضاحش چندماه پیش به مجلس آمد اما مشاهده کردید رأی بالا از مجلس گرفت اما شرایط کشور و نوع انتظاری که مردم از نمایندگان خودشان دارند، باعث شد نگاه کنند و به این نتیجه برسند که آن چشم‌اندازی که از طرف نماینده‌ها ترسیم شده بود محقق نشده است برای همین نمایندگان مجلس در حرکت قاطعانه یک رأی بسیار محکم به استیضاح دادند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم جایگاهی که خود آقای رئیسی در مجلس دارند و کسانی هستند که برای آمدن وی نامه و بیانیه دادند در عین حال عقد اخوتی نباید بین دولت و مجلس باشد. تعامل حداکثری باید در عین حال با حفظ حقوق مجلس در بحث استفاده از شعور نظارتی خودش باشد.

سعیدی تاکید کرد: اگر وزیری با همین مشخصات (ضعیف) معرفی شود که متاسفانه کم هم نداریم و چه بسا وزیرانی ضعیف‌تر از آقای فاطمی امین هم باشند، قطعا در گرفتن رأی اعتماد از مجلس دچار مشکل می‌شوند.

 
 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!