جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۱۵۸۳

المیادین: هیأت فنی ایران به عربستان رسید

المیادین: هیأت فنی ایران به عربستان رسید
شبکه المیادین، امروز (چهارشنبه، ۱۲ آوریل) در خبری فوری از ورود هیأت فنی ایران به خاک عربستان سعودی به منظور تدارک برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

این در حالی است که عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۱ آوریل)، شورای وزیران عربستان سعودی، جدیدترین تحولات مربوط به اجرای توافق عربستان و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک قطع شده از سال ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به صورت مشخص، موضوع ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران و رایزنی‌های صورت گرفته میان دو کشور در پکن بررسی شد و درباره هماهنگی در خصوص اقدامات لازم برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک و کنسولی بین دو طرف و تاکید بر اهمیت پیگیری اجرای آن به نحوی که اعتماد متقابل را تقویت کند و دامنه همکاری‌ها را گسترش دهد و به دستیابی به امنیت، ثبات و رفاه در منطقه کمک کند، رایزنی شد.

پیشتر، «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت ایرانی تا اواخر هفته جاری به عربستان برای بررسی روند بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده خبر داده بود.

شنبه پیش، یک هیأت از عربستان سعودی با هدف بررسی سازوکارهای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به ایران سفر کرده بود.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این نهاد سعودی گزارش داد، این هیأت فنی برای بررسی مکانیزمهای بازگشایی سفارت ریاض در تهران و سرکنسولگری در مشهد، عازم ایران شده است.

این در حالی است که صبح پنجشنبه ۱۷ فروردین، وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از حدود ۷ سال و ۳ ماه قطع روابط، در پکن رسما دیدار و بیانیه‌ای مشترک را امضا کرده و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

وزرای خارجه ایران و عربستان در این بیانیه بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

دو وزیر خارجه همچنین در خصوص فعال سازی موافقتنامه‌های مشترک و تبادل هیأت‌های دو کشور به منظور توسعه روابط در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، انجام مذاکرات هیأت‌های تخصصی به منظور از سرگیری پروازهای مستقیم، تسهیل صدور روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره و نیز تقویت همکاری‌های مشترک در مجامع بین‌المللی توافق کردند.

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همچنین از دعوت‌های متقابل به عمل آمده از یکدیگر برای سفر رسمی دوجانبه به پایتخت‌ها تشکر و استقبال کردند.

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!