جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۱۳۴۲

واکنش آمریکا به خبر پیشنهاد واشنگتن به تهران برای احیای برجام: به شایعات پاسخ نمی‌دهیم

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش نشریه اکسیوس که نوشته: «واشنگتن پیشنهاد جدیدی برای احیای برجام به ایران داده» گفت: «قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آنها دروغ هستند پاسخ دهیم.»

 

به گزارش «فراز»، وی در پاسخ به صدای آمریکا افزود: «البته، ما همچنان نگران گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله بهره‌برداری از سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم بسیار غنی‌شده‌ای هستیم که ایران هیچ هدف معتبری برای آن ندارد.»

این سخنگو گفت: «ما دائماً با متحدان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی طرف مذاکرات در تماس هستیم، اما قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آنها به سادگی دروغ هستند پاسخ دهیم.»

به گفته این سخنگوی وزارت امور خارجه، «همانطور که رئیس‌جمهوری گفته، ایالات متحده متعهد است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را ندهد. ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما پرزیدنت بایدن نیز به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه ای را از میز حذف نکرد‌ه‌ایم.»

گفتنی است سایت خبری اکسیوس روز دوشنبه به نقل از ۱۰ «مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی» نوشت که دولت جو بایدن در هفته‌های اخیر با شرکای اروپایی و اسرائیلی‌ خود درباره پیشنهادی برای توافق موقت هسته‌ای با ایران گفت‌و‌گو کرده است.

طبق این گزارش، این توافق شامل تخفیف در مورد برخی از تحریم‌ها در ازای مسدود کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

اکسیوس به نقل از این ۱۰ منبع نوشت: «دولت بایدن در ماه ژانویه گفت و گوها درباره رویکرد جدید خود را آغاز کرد و در ماه فوریه به اسرائیل و سه متحد اروپایی خود - فرانسه، آلمان و بریتانیا - در مورد این رویکرد اطلاع‌رسانی کرد.»

آکسیوس نوشت یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی‌گفتند که ایرانی‌ها از این گفت‌وگوهای ایالات متحده آگاهند اما تاکنون این ایده را رد کرده‌اند.

سه مقام اسرائیلی و دیپلمات غربی گفتند که ایرانی‌ها گفته‌اند به توافقی کمتر از برجام که در سال ۱۳۹۴ امضا شد رضایت نمی‌دهند.

 
 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!