سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۹۸۲۵

واکنش کاخ سفید به زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه

واکنش کاخ سفید به زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه
کاخ سفید به خبر زلزله ویرانگر ۷.۸ ریشتری که بامداد دوشنبه جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، واکنش نشان داد.

به گزارش فراز به نقل از ایسنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به زلزله مخرب امروز در ترکیه و سوریه به شدت نگران است.

در این بیانیه آمده است: ما آماده ارائه هرگونه کمک مورد نیاز هستیم.

این بیانیه افزود: رئیس جمهور بایدن به  آژانس امدادی "یو اس ای اید" و دیگر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا گزینه‌های پاسخگویی ایالات متحده را برای کمک به آسیب دیدگان ارزیابی کنند. ما با هماهنگی با دولت ترکیه به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهیم داد.

این زمین لرزه تا قاهره در مصر احساس شد و مرکز آن در شمال شهر غازی‌آنتپ در منطقه‌ای حدود ۹۰ کیلومتری (۶۰ مایلی) از مرز سوریه رخ داد. این زمین لرزه در حالی رخ داد که خاورمیانه با طوفان برفی مواجه است که انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد.

آژانس مدیریت بحران و اضطرار ترکیه اعلام کرد که این زمین لرزه در هفت استان ترکیه دست کم ۷۶ کشته برجای گذاشته است. این آژانس گفته است که ۴۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

در همین حال، به نقل از رسانه دولتی سوریه به نقل از وزارت بهداشت این کشور، تعداد قربانیان زلزله روز دوشنبه در مناطق تحت کنترل دولت سوریه به ۹۹ نفر رسید. علاوه بر این، دست کم ۳۳۴ نفر در سوریه زخمی شدند. پیش از این نیز ۲۰ نفر در مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه کشته شدند. این آمار مجموع تلفات را به ۱۹۵ نفر در ترکیه و سوریه رساند.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!