شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۸۱۶۹

بورل پس از گفتگو با امیرعبداللهیان: توافق کردیم که برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم

بورل پس از گفتگو با امیرعبداللهیان: توافق کردیم که برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن، در توییتی در این خصوص نوشت: «توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم».

در این ملاقات امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمعبندی مذاکرات وین براساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماهها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف های مقابل توصیه نمود با پرهیز از سیاسی کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، رویکرد کشورهای غربی در حمایت از اغتشاشگران و وضع تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه های واهی حمایت از حقوق بشر مردم ایران را محکوم کرد. وی حمایت از حقوق بشر را جزو اصول پایه ای انقلاب اسلامی دانسته و ضمن یادآوری رویکرد کشورهای غربی در نقض حقوق بشر ملت ایران از جمله در همراهی با تحریم های غیرقانونی آمریکا، ریختن اشک تمساح از سوی این کشورها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.

امیرعبداللهیان با تبیین موضع و رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و تاکید بر راه حلهای مسالمت آمیز برای خاتمه جنگ و حل بحران اوکراین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع هر سوتفاهم در تعامل مستقیم با طرف اوکراینی را نیز اعلام کرد.

جوزپ بورل در این ملاقات، با تشریح مواضع و رویکردهای اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران طی ماه های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته ای را جدا از سایر موضوعات در دستورکار دو طرف دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تاکید نمود.

در این ملاقات، دکتر باقری ، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین حضور داشتند.

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن، در توییتی در این خصوص نوشت: «توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم». 

وی همچنین در ادامه مواضع مداخله‌جویانه بروکسل در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشات و همچنین ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، مدعی شد در این گفت‌وگو «بر ضرورت توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران» تاکید کرده است. 

 
 

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!