جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۹۴

نماینده مجلس: گفت‌وگو با کسی که اسلحه به دست می‌گیرد، بی‌معناست

نماینده مجلس: گفت‌وگو با کسی که اسلحه به دست می‌گیرد، بی‌معناست
حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس گفت: کسانی که نسبت به بعضی از عملکردها اعتراضی دارند دو دسته هستند، یک دسته شبهه علمی دارند و یک دسته شهوت عملی. کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو کرد، اما کسی که اسلحه به دست می‌گیرد که دیگر جای گفت‌وگو ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کسانی که نسبت به بعضی از عملکردها اعتراضی دارند دو دسته هستند، یک دسته شبهه علمیدارند و یک دسته شهوت عملی. کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو کرد، اما کسی که اسلحه به دست می‌گیرد که دیگرجای گفت‌وگو ندارد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در خصوص طرح مساله «گفت‌وگو» میان مردم و منتقدان با مسئولان از سوی برخیمقامات در هفته‌های اخیر، گفت: ببینید کسانی که نسبت به بعضی از عملکردها اعتراضی دارند دو دسته هستند، یک دسته شبهه علمیدارند و یک دسته شهوت عملی. آن کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو و مذاکره کرد تا شبهات علمی‌اش برطرف شود. بالاخره سوال‌ها و شبهاتی در ذهنش به وجود آمده و باید رفع کرد.

وی ادامه داد: در این گفت‌وگو هم نباید هیچ یک از طرفین به شرط اینکه‌ الا و لابد باید حرف من اثبات شود وارد گفت‌وگو شود، بلکهمحوریت باید حق، عدالت، قرآن و مواردی که مورد پذیرش و اعتقاد همگانی است، باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: اما آن کسی که اسلحه به دست می‌گیرد، به حرم شاهچراغ می‌رود و مردمی که هیچ سلاحی ندارند و درحال زیارت هستند را به رگبار می‌بندد که دیگر جای گفت‌وگو ندارد. این فرد شهوت عملی دارد و کسی که دارای شهوت عملی است، بایدپاسخ عملی دریافت کند. اما دسته اولی که شبهه علمی دارند، باید با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه احزاب تضعیف شدند و رسانه‌ها هم محدودیت‌ دارند. لازمه‌های اینگفت‌وگو چیست؟»، ابراز داشت: ما احزاب داریم، جناح‌های مختلف سیاسی حزب رسمی دارند، منتها بعضی وقت‌ها دوست ندارندمسئولیت این اقدامات را برعهده بگیرند. ما برای اعتراض حتی برای راهپیمایی و تجمع و این‌ها قانون و آیین‌نامه داریم اما عده‌ای کهصاحبان احزاب رسمی هم هستند و از منظر قانون توان این را دارند که چنین تجمعاتی را برپا کنند، حاضر نیستند زیر بار مسئولیتاین کار بروند.

وی ادامه داد: یعنی می‌خواهند هم کار خود را پیش ببرند و هم مسئولیتش را دولت و مجلس و حاکمیت برعهده بگیرد. خب اینجورنمی‌شود بالاخره شما تصمیمی می‌گیرید باید پای لوازم تصمیم هم بایستید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: درخصوص رسانه‌ها هم الان چه حرفی است که منع داشته باشند و افراد نتوانندبگویند؟ هرچیزی را می‌گویند و بعد هم می‌گویند که آزادی نیست و ما را محدود کردند.

میرزایی با اشاره به حضور سخنگوی دولت در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این کاری هم که سخنگوی دولت شروع کرده و به دانشگاه‌هایمختلف می‌رود و آزادانه با دانشجویان صحبت می‌کند و آن‌ها هم حرف‌هایشان را می‌زنند و صداوسیما هم این را پخش می‌کند، حسمی‌کنم یکی از کارهای مثبتی است که در مسیر برقراری گفت وگو می‌تواند موفق باشد.

وی افزود: ما هم یک دوره‌ای دانشجو بودیم و جزو همین تشکل‌های دانشجویی بودیم که مطالباتی داشتیم در آن زمان هم حرف‌های خودرا زدیم و مسئولین را هم به چالش کشیدیم. مسئولین هم آمدند پاسخ دادند و یک جاهایی هم پاسخ ندادند که ما هم در صندوق‌هایانتخابات آن‌ها را به چالش کشیدیم اما هیچ وقت دست به اقدامی که خلاف منافع ملی باشد، نزدیم و یا رفتارهایی که ضرر به اموالعمومی بزند، انجام ندادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اینکه «محدودیت‌ها و خطوط قرمزی که برای رسانه‌ها اعمال می‌شود منجر به کاهشمخاطب آن‌ها و مراجعه مردم به رسانه‌های خارجی شده است»، گفت: اگر ما اسم‌مان هنرمند است ولی واقعا هنرمند نیستیم که ازابزاری که داریم استفاده کنیم، آن محدودیت قانون و این‌ها نیست. این ناتوانی در هنرمندی ماست.

 

 

 

 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!