شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۵۳۸۸

توضیح جبلی درباره حمله سایبری به صداوسیما

توضیح جبلی درباره حمله سایبری به صداوسیما
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما درباره حمله سایبری به این سازمان گفت: با اتفاقی که در بهمن سال گذشته رخ داد، عزم خوبی در داخل و خارج صدا و سیما ایجاد شد و جلوی بسیاری از حفره‌ها گرفته شد و اتفاق تلخ اخیر باعث می‌شود لکه گیری‌های باقیمانده را انجام دهیم و آسیب پذیری‌مان را به حداقل برسانیم.

رییس سازمان صدا و سیما درباره حمله سایبری به این سازمان گفت: با اتفاقی که در بهمن سال گذشته رخ داد، عزم خوبی در داخل و خارج صدا و سیما ایجاد شد و جلوی بسیاری از حفره‌ها گرفته شد و اتفاق تلخ اخیر باعث می‌شود لکه گیری‌های باقیمانده را انجام دهیم و آسیب پذیری‌مان را به حداقل برسانیم.

پیمان جبلی پس از مراسم طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای یک ساله اش گفت: در طول دوره ها برخی قابلیت های صداوسیما نادیده گرفته شده است. مهم ترین دستاورد یک ساله این بود که این حس ایجاد شد که صداوسیما می تواند بسیار موثرتر، پویاتر و موفق تر از چیزی باشد که سال های گذشته از آن دیده ایم که مصادیقش بسیار زیاد است.

وی با بیان این که صداوسیما می تواند یک نهاد پیشرو برای حل مشکلات جاری جامعه باشد، درباره حمله سایبری به صداوسیما و نفوذ فایل آلوده گفت: ما هر چقدر در تکنولوژی (فناوری) پیشرفت می کنیم، آسیب پذیری مان نیز بیشتر می شود. ۲۰ سال پیش کاغذ به اتاق خبر می بردیم و نوار را پیاده می کردیم ولی الان فضا فایل‌محور شده است. در جهان هم به همین ترتیب است.

جبلی با اشاره به این که هرچقدر ارتباطات شبکه ای اینترنتی گسترش پیدا کند، آسیب پذیری نیز افزایش می یابد، تاکید کرد: اولویت ما در دوره جدید تقویت زیرساخت های شبکه ای است. در مقاطع مختلف ممکن است با هدف بهره برداری های سیاسی یا کسب اعتباری که دشمن هیچ جا نتوانسته کسب کند، بخواهند یک لحظه به سیستم ما وارد شوند. گروه های هکری در دنیا بسیار است و شاید بخواهند در مواقع عادی، تمرین و ابراز قدرت کنند. همکاران ما عزم خود را جزم کرده اند که تمام زیرساخت های شبکه ای خودمان را ایمن سازی کنند.

شامگاه ۱۶ مهر، پخش یک فایل آلوده در اخبار ساعت ۲۱ به دلیل هک شدن پلی‌اوت (نرم‌افزاری که وظیفه پخش و یا خروجی آنتن تلویزیون یا رادیوها را برعهد دارد) شبکه خبر رخ داد.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!