شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۴۸۴۳

قوه قضاییه: در زندان اوین ۴ زندانی بر اثر «استنشاق دود» درگذشتند

قوه قضاییه: در زندان اوین ۴ زندانی بر اثر «استنشاق دود» درگذشتند
خبرگزاری قوه قضاییه امروز در پوشش حادثه زندان اوین نوشت: «طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی ها درگذشتند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش فراز و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه در پی درگیری شب گذشته بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان، که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش سوزی به نقطه امن منتقل گردیدند و متاسفانه ۴ زندانی نیز فوت شده و تعدادی مجروح شدند.

 

حوالی ساعت ۲۲ روز شنبه، ۲۳ مهرماه، آتش‌سوزی بزرگی در زندان اوین رخ داد. در تصاویر اولیه، حجم شعله‌های آتش و دودی که در آسمان پیچیده به قدری زیاد بود که نگرانی بسیاری را برانگیخت. طولی نکشید که خانواده زندانی‌های اوین از فرط نگرانی جلوی زندان حاضر شدند.

 

تعداد تصاویر بسیار زیاد بود و اخبار متناقض همچنان در فضای رسانه منتشر می‌شد. تصاویری از برخورد دو جسم خارجی به محوطه زندان اوین وانفجار حاصل از آن، دل‌نگرانی‌ها را دو چندان کرد. خبرگزاری دولت به نقل از «یک مقام ارشد امنیتی» نوشت که حادثه هیچ فوتی نداشته و آتش‌سوزی به دلیل درگیری در بند «اراذل و اوباش»‌ و آتش زدن انبار البسه رخ داده است.

 

خبرگزاری قوه قضاییه امروز در پوشش حادثه زندان اوین نوشت: «طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی ها درگذشتند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده اند. هر ۴ زندانی فوت شده جزو محکومین ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می کردند. این گزارش می افزاید اکثر زندانی های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال ۴ نفر وخیم گزارش شده است».

 

«فارس»، خبرگزاری منتسب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گزارشی نوشته بود که صدای انفجار در اوین به دلیل فرار عده‌ای از زندانی‌ها و ورودشان به میدان مین در ضلع شمالی اوین بوده است. ایرنا، ساعاتی بعد این خبر را تکذیب کرد.

 

در گزارش میزان تاکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران، رییس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولین زندان، نیروهای انتظامی، آتش نشانی و اورژانس بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی بودند نجات پیدا کردند.

 

گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه خاطرنشان می کند، در جریان درگیری و آتش سوزی شب گذشته زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.

 

در پایان گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه تاکید شده، شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب گذشته و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم گردیده تا نگرانی های احتمالی رفع شود. هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آنها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقبا و پس از دستور مقام قضائی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!