جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۷۰

واکنش خانواده مهسا امینی به اظهارات وزیر کشور: دروغ می‌گویند؛ او هیچ‌ بیماری‌ای نداشت

واکنش خانواده مهسا امینی به اظهارات وزیر کشور: دروغ می‌گویند؛ او هیچ‌ بیماری‌ای نداشت
پدر مهسا امینی در گفت‌وگو با روزنامه هم‌میهن: او هیچ بیماری‌ای نداشت و کسانی که می‌گویند، صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند.‏

یک روز پس از خاکسپاری مهسا امینی، موضوع دلایل مرگ او به تناقضی شدید در اظهارنظرهای مراجع مختلف تبدیل شده است. خبرگزاری فارس روز جمعه و تنها ساعتی پس از فوت این دختر ۲۲ ساله از ابتلاء او به صرع و دیابت خبر داده و مدعی شده بود که وی در سن ۵ سالگی یک عمل جراحی به دلیل تومور مغزی داشته. خبرگزاری فارس این اخبار را از قول یک منبع آگاه نوشته بود.

با این حال تنها ساعتی پس از این خبر فارس، پزشکی قانونی در موضعی رسمی اعلام کرد که جواب آزمایش ها و بررسی های لازم برای تشخیص دلایل و زمینه های فوت مهسا امینی بین ۲ تا ۳ هفته طول می کشند. این یعنی آنکه برای روشن شدن واقعیت باید تا آن زمان صبر کرد.

با این وجود برخی مراجع و مقامات رسمی در اظهارات خود اخبار خبرگزاری فارس را عینا تکرار کردند. زهره الهیان، نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یکی از این افراد بود. شامگاه ۲۶ شهریورماه هم وزیر کشور دیگر مقامی بود که در اظهارنظری به تکرار اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری فارس پرداخت و گفت: دلایل کامل پزشکی این اتفاق باید ارائه شود چرا که ظاهرا این مرحومه مشکلات پزشکی قبلی داشته است. البته چون گزارشات پزشکی قانونی تکمیل نشده نمی‌توان نظر قطعی داد ولی سابقه مشکلات پزشکی وجود داشته و براساس گزارشات این خانم در سن ۵ سالگی روی مغزشان عمل انجام شده است که توضیحات تکمیلی باید توسط مقامات رسمیِ این حوزه در آینده داده شود.

در این سوی قضیه اما خانواده مهسا امینی در گفت و گویی با روزنامه هم میهن، ادعای بیماری قبلی وی را تکذیب کرده اند. پدر مهسا امینی گفته است: او هیچ بیماری‌ای نداشت و کسانی که می‌گویند، صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند.

دایی مهسا امینی نیز در گفت و گویی دیگر با اعتماد آنلاین بیماری وی را تکذیب کرده و تاکید کرده: اینکه گفته می‌شود مهسا دچار بیماری قلبی مادرزادی بوده، دروغ مطلق است. ما از مهسا پرونده پزشکی داریم و می‌توانیم ارائه دهیم که مهسا کاملاً سالم بوده است. اصلاً تصور بر این باشد که او بیماری داشته آیا نباید رعایت حال چنین فردی را کرد؟ این که بدتر است.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!