سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۵۱

حقوق بازنشستگان کارگری چقدر افزایش یافت؟

حقوق بازنشستگان کارگری چقدر افزایش یافت؟
مصوبه شورایعالی کار برای بازنشستگان کارگری ابلاغ شد.

امروز (۲۷ مرداد)، سرپرست وزارت کار در جمع بازنشستگان و در حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی، عین مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ کرد.

با این حساب، مستمری بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

روز سه‌شنبه هفته جاری سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود. 

او درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی غیرحداقلی بگیر گفت: اختیارات هیات وزیران به وزرای عضو تفویض شد. ما هم درچارچوب مصوبه شورای عالی کار و طبق قوانین باید تصمیم می‌گرفتیم، اما محدودیت‌های منابع وجود داشت و دارد.

وی اضافه کرد: با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم؛ تصمیم گرفتیم قانون اجرا و بر نحوه اجرا توافق کردیم و جلسه‌ای با نمایندگان بازنشسته ها داریم که خودشان نحوه افزایش را اعلام و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

بنا به این گزارش، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار افزایش داد. بر این اساس، می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد.

اما دولت برخلاف مصوبه شورای عالی کار و همچنین نظر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد.

بر این اساس، طی مدت اخیر بازنشستگان بارها روی مصوبه شورای عالی کار تاکید کردند و خواستار اجرای مصوبات شورای عالی کار، یعنی اعمال ۳۸ درصد افزایش به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت برای بازنشستگان سایر سطوح بودند.

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!