سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۸۵

تولد بیماران تالاسمی افزایش از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص: افزایش نجومی قیمت داروهای بیماران ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان، وضعیت را برای این بیماران بسیار بد کرده و طرح دارویار هم دردی دوا نمی کند.

فاطمه هاشمی، رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، مرگ و میر بیماران دیالیزی طی دو سال گذشته، خیلی بالا بوده، البته می گویند به دلیل کرونا بوده ولی من قبول ندارم که فقط به این دلیل بوده باشد. بلکه مسائلی چون کمبود امکانات و تجهیزات هم تاثیر داشته است.

وی افزود: هزینه هر کلیه پیوندی به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص ادامه داد: ما معمولا سالانه ۱۰۰ دستگاه دیالیز خریداری و رایگان در کشور توزیع می کردیم، اما متاسفانه امسال و سال گذشته، نتوانستیم بیش از ۱۵ دستگاه خریداری کنیم و از این بابت واقعا نگرانیم.

هاشمی گفت: از زمان اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته است. افزایش نجومی قیمت داروهای بیماران ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان، وضعیت را برای این بیماران بسیار بد کرده و طرح جدید دارویار هم دردی از آنها دوا نمی کند.

وی افزود: سهم بیماران ام اس برای یکی از داروها در سال ١۴٠٠، ٨۵۶ هزار تومان بوده که امسال سهم شان از پرداختی این دارو به ۸ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

 

منبع خبر : هم میهن
منبع: هم میهن
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!