جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۹۰۱۱
پهلوگیری در بنادر به شرط رعایت مقررات کرونایی

افزایش نظارت بر شناورها

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفته است که همزمان با گسترش سویه جدید کرونا (اومیکرون) مقررات پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر و کنترل خدمه با سختگیری بیشتری انجام می‌شود.

«جواد چنگیزپور» صبح دوشنبه از سختگیری در بنادر کشور برای کنترل شرایط بهداشتی کشتی‌ها خبر داد و افزود: پروتکل اصلی سازمان بنادر در قبال کشتی‌های ورودی به بنادر این است که هیچ کشتی‌ قبل از اینکه وضعیت کرونای خدمه آن تعیین تکلیف شود، نمی تواند کنار اسکله پهلو بگیرد.

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور ادامه داد: هیچ دستورالعمل جدیدی از طرف وزارت بهداشت به سازمان بنادر ابلاغ نشده است، اما پروتکل‌های قبلی کرونایی با سختگیری بیشتری در بنادر اجرایی می شود.

وی گفت: بر این اساس روند اجرایی مقررات پهلوگیری کشتی در بنادر تشدید و با سختگیری بیشتری اجرایی می‌شود.

به گفته چنگیزپور کشتی‌ها اکنون در لنگرگلاه که فاصله ۱۰ مایلی با اسکله دارد می مانند و گروه نظارت کشتی متشکل از حراست، گارد دریایی، نیروی انتطامی، وزارت بهداشت و قرنطینه با هم در لنگرگاه شرایط بهداشتی خدمه را چک می‌کنند و اگر شرایط طبیعی بود اجازه پهلوگیری کشتی ها وجود دارد.

جزییات ورود اتباع آفریقای جنوبی از بندر امام به کشور

مسول مقابله با کرونا در بنادر کشور با اشاره به خبر مربوط به ورود کشتی حامل اتباع آفریقای جنوبی، هند و پاکستان به بندر امام خمینی، توضیح داد: بندر امام یکی از دو بندر بزرگ کشور است که از گوشه کنار جهان کشتی های بزرگ وارد این بندر می شوند؛ بسته به نیاز، خرید و سفارش کالا و نوع کالاهای اساسی از مقاصد گوناگون، کشتی وارد بندر امام می شود و این یک فرایند طبیعی است؛ به همین دلیل هم زمان با گسترش سویه های جدید کرونا در جهان اجرای پروتکل های بهداشتی را در بنادر تشدید می‌کنیم.

وی درباره کنترل وضعیت جسمی خدمه کشتی مورداشاره که بدون قرنطینه وارد کشور شدند نیز افزود: سازمان بنادر وظیفه خود در قبال کنترل دستورالعمل های بهداشتی در بنادر را انجام می‌دهد و نمی توانیم در وظایف سایر ارگان‌ها دخالتی داشته باشیم.

به گفته این مقام مسوول، خدمه کشتی نامبرده توسط همکاران وزارت بهداشت تست کرونا دادند و با منفی بودن جواب تست خدمه، بعد از پهلوگیری کشتی در بندر با اجازه پلیس گذرنامه اجازه خروج از کشتی گرفتند. 

روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد که اجازه ورود اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی داده شده و آنها از کشتی خارج و وارد شهر شدند.
 

 

منبع خبر : جمهوری اسلامی ایران
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!