جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۱۱۰۶

سهم قابل توجه بنگاه های کوچک از منابع تسهیلاتی بانک ملی در راستای تحقق شعار سال 1400 محقق شد

«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» شعاری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کردند. رویه‌ای که بیانگر مهمترین دغدغۀ ایشان در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در آغاز هر سال است.

بانک ملی ایران در راستای تحقق شعار سال اقدامات اثربخشی انجام داد که می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر بانک‌ها و نهادهای مالی باشد. از جمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به کاهش شاخص NPL اشاره کرد. اما NPL چیست؟

NPL یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بانکی است که درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد. به عبارت ساده‌تر ماندۀ مطالبات معوق هر بانک تقسیم بر کل ماندۀ تسهیلات داده شده که به شکل درصد نشان داده می‌شود را NPL می‌نامند. هرچه این رقم پایین‌تر باشد یعنی مطالبات معوق بانک کمتر است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران عملکرد این بانک در سال گذشته نشان می‌دهد که شاخص NPL این بانک در ادامۀ روند نزولی سالیان اخیر خود به ۴.۴۱ درصد رسیده است. لازم به ذکر است که استاندار مطالبات معوق در دنیا کمتر از 5 درصد است.  این در حالی است که NPL کل نظام بانکی کشور رقمی بیش از ۷درصد است. کاهش NPL با رعایت بهداشت اعتباری و وصول مطالبات غیرجاری میسر شده است. رویکردی که در سال ۱۴۰۱ با انتشار فهرست بدهکاران کلان بانک ملی ادامه یافته است.

s

کاهش این شاخص از این جهت اهمیت دارد که وصول مطالبات معوق از بدهکاران عمده این فرصت را فراهم کرده تا ثروت ملی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

دکتر محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی در جلسۀ بررسی عملکرد بانک ملی در سال ۱۴۰۰ ضمن بیان اینکه ارائۀ خدمات به اصناف، بنگاه‌های کوچک و متوسط و عموم مردم، از اهداف مهم این بانک است افزود: «هیچ ایرانی‌ای نباید از خدمات و محصولات بانک ملی ایران بی‌بهره بماند.» رویکردی که منجر به پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر تولید داخلی شده و بستری برای اشتغال‌زایی و توسعۀ و بهبود فضای کسب و کار فراهم کرده است.

بانک ملی به طور متوسط سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات به حساب صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان پرداخت می کند که بخش قابل توجهی از این تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط اختصاص دارد.

اقدامات بانک ملی ثابت کرد که تحقق عملی شعار سال با همت و برنامه‌ریزی میسر است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!