جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۶۱
با همت هولدینگ گسترش انرژی پاسارگاد به بهره‌برداری رسید؛

افتتاح پالایشگاه نفت فوق‌سنگین«پاسارگاد» قشمبا حضور رئیس جمهور

افتتاح پالایشگاه نفت فوق‌سنگین«پاسارگاد» قشمبا حضور رئیس جمهور
با تأسی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای اجتناب از خام‌فروشی ذخایر ملّی از جمله نفت در سال «تولید، با تأسی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای اجتناب از خام‌فروشی ذخایر ملّی از جمله نفت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌‍‌‌ها»، پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین پاسارگاد قشم روز جمعه مورخ ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ باحضور آیت‌اللّه رئیسی، رئیس جمهور، مدیران هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد، استاندار هرمزگان و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به بهره‌برداری رسمی رسید.

بهره‌برداری از این پالایشگاه که ظرفیت تولید ۳۵هزار بشکه‌ بُرش سبک و قیر باکیفیت در روز را دارد، منجر به ایجاد شغل مستقیم برای ۴۰۰ نفر شده‌است و  بیش از ۱۰۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمسقیم در این پالایشگاه اشتغال خواهند داشت.

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین پاسارگاد قشم در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با رعایت کلیه استانداردهای یورو ۲۰۰۵ و توجه به مباحث زیست‌محیطی احداث شده است. از جمله مزایای بهره‌برداری از این پالایشگاه می‌توان به تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغال‌زایی در منطقه، تولید محصولات باکیفیت بالا و کمک به ارتقای صادرات فراورده‌های نفتی کشور از جمله قیر اشاره کرد. از دیگر نتایج حاصل از زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه می‌توان به افزایش ظرفیت صادراتی سالانه به بیش از ۱۵ میلیارد دلار اشاره کرد. 

 آیت‌الله رئیسی پس از افتتاح فاز اول پروژه پالایشگاه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح اثرگذاری افتتاح این طرح عنوان داشت که هدف از احداث این پالایشگاه جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده است. رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه محصولات این پالایشگاه از جمله قیر موارد استفاده گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: این اقدام از گام‌های بسیار خوبی است که وزارت نفت با همکاری بخش خصوصی برداشته است.

هم‌چنین آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این پالایشگاه برای افزایش ظرفیت تا ۱۰۰هزار بشکه، روز ۲۳دی۱۴۰۰ و با حضور وزیر نفت و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان هرمزگان برگزار  شده بود.

گفتنی است گروه گسترش انرژی پاسارگاد تاکنون در منطقه آزاد قشم بابت احداث پالایشگاه نفت فوق‌سنگین پاسارگاد قشم، نیروگاه ۵۰۰مگاواتی برق پاسارگاد و هم‌چنین سه پست اسکله صادراتی به ظرفیت ۱۵میلیون تن در سال، بیش از ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!