شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۰۱۴۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با فراز:

دولت رییسی نباید به بورس به عنوان منبع تأمین مالی نگاه کند

دولت رییسی نباید به بورس به عنوان منبع تأمین مالی نگاه کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار گفت: آقای رئیسی باید به وزرای اقتصادی اش تذکر دهد که به بورس به عنوان منبع تأمین مالی نگاه نکنند بلکه برای حل مشکلات تولیدی کشور باید به آن نگریسته شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دولت ابراهیم رئیسی چگونه می‌خواهد بحران بورس را سروسامان دهد و چرا در این چند ماه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، وضعیت بورس بهبود پیدا نکرده است؟ به خبرنگار فراز گفت: وضعیت بحرانی بورس تقریبا از سال ۹۹آغاز شده است (البته به نظر می‌رسد از سال ۹۸ آغاز و در سال ۹۹ به اوج خود رسید) همان زمان هم به دولت قبلی هم تذکر دادیم مبنی براینکه کاری نکنید مردم اعتمادشان از بین برود و به عبارتی سلب اعتماد رخ دهد.

 

او افزود:  متاسفانه در دولت قبلی، یک سری اشتباهات اساسی رخ داد اشتباهاتی که برای سرمایه های خُرد، زیان‌های هنگفتی را به همراه داشت و برخی افراد بر این باورند که عملا مردم با توجه به سیاست های قبلی با مشکلات جدی در بورس مواجه شدند.

 

تذکر مجلس به خاندوزی درباره بورس

 

باقری بنای ادامه داد: در دولت رییسی هم به آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد یادآور شدیم که کاری نکنید که دولت سیاستگذاری کند و در بورس دخالت نکند وگرنه اگر این دولت بخواهد همانند دولت قبلی در بورس دخالت کند و از منابع بورس برای تأمین مالی اش استفاده کند بدین گونه که مردم را به بورس بیاورند و پولشان را کم کنند این کار از نظر موازین شرعی و دینی و هم از نظر اقتصادی درست نیست.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: همانطور که شاهدیم ده‌ها نفر در کشور به زندان افتادند به این دلیل که در مسئله بورس درگیر شدند. با توجه به اینکه آقای رئیس جمهور گفتند راهکارها و برنامه‌های عملیاتی برای حل مشکل بورس داری به نظر می رسد دولت باید سیاست گذاری کند و هیچ گاه در بورس دخالت نکند از سوی دیگر افرادی که به صورت غیرکارشناسی صحبت می‌کنند کار درستی نیست. تنها بورس چنین وضعیتی ندارد بلکه مسکن، خودرو، طلا و سکه و ... هم چنین وضعیتی دارند همه اینها به علاوه تحریم‌ها و مذاکرات در بورس تاثیر دارد.

 

وجود چندصدایی در دولت رئیسی

 

این نماینده مجلس  اشاره کرد:  دولت و حاکمیت باید تلاش کند متوازن عمل کند اگر متوازن عمل نکند یا بورس به زمین می‌خورد یا خودرو و یا طلا و مسکن و ..... با مشکل مواجه می‌شوند. اگر دولت می‌خواهد در ارتباط با مسائل کلان کشوری توازن ایجاد کند ابتدا تیم اقتصادی دولت، باید به گونه ای حرکت کند که چندصدایی از آنها شنیده نشود. همه تیم اقتصادی دولت از وزرا و معاونین اقتصادی رئیس جمهور باید به گونه ای رفتار کنند که مردم متوجه شوند این دولت مثل دولت قبلی نیست که چندصدایی در آن حاکم بود.

 

لزوم تذکر رئیسی به تیم اقتصادی دولت

 

بنابی ادامه داد: بنابراین در دولت سیزدهم همه به صورت یکصدا باید برای حل مشکلات بورس، مسکن، طلا و ارز و خودرو و یارانه اقدام کنند. در واقع دولت نباید در بورس دخالت به ویژه دخالت اجرایی کند. در حال حاضر هم آقای رئیسی باید به وزرای اقتصادی اش تذکر دهد که به بورس به عنوان منبع تأمین مالی نگاه نکنند بلکه برای حل مشکلات تولیدی کشور باید به آن نگریسته شود.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!