شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۴۸۱

تحلیل سیگنال نهنگ‌ها در بازار بیت‌کوین

تحلیل سیگنال نهنگ‌ها در بازار بیت‌کوین
آدرس های بیت کوین که بیش از ۱۰۰ هزار در کیف پول خود موجودی خود دارند توسط سرمایه‌گذاران دنبال می‌شوند و فعالیت‌های آنها به دقت رصد می شود. معمولاً بسته به اینکه این کیف پول‌ها در حال خرید یا فروش هستند، قیمت‌ها در بازار دستخوش نوسان می‌شوند.

تحلیل الگوی خرید نهنگ‌های بیت‌کوین مدت‌هاست که شاخصی برای حدس زدن سمت و سوی حرکت بازار در آینده به شمار می‌رود. البته ممکن است تحلیل‌ها همیشه با آنچه اتفاق می‌افتد منطق نباشد اما این حقیت باقی می‌ماند که این آدرس‌های برتر، به اندازه کافی قدرتمند هستند که که تأثیرات قابل‌توجهی بر قیمت داشته باشند. و حالا بار دیگر، این نهنگ‌ها روند انباشتگی دیگری را طی کرده‌اند که می‌تواند شروع یک رالی گاوی (قیمت صعودی) دیگر باشد.

 

 

آدرس‌های بیت کوین با ۱۰۰ هزار انباشته

 

آدرس های بیت کوین که بیش از ۱۰۰ هزار در کیف پول خود موجودی خود دارند توسط سرمایه‌گذاران دنبال می‌شوند و فعالیت‌های آنها به دقت رصد می شود. معمولاً بسته به اینکه این کیف پول‌ها در حال خرید یا فروش هستند، قیمت‌ها در بازار دستخوش نوسان می‌شوند. این بار، کیف پول‌ها در حال انباشته شدن بوده و موجودی جمعی آنها به نقطه بحرانی رسیده است.

 

شرکت تحلیل زنجیره‌ای Santiment اخیراً گزارش داد که سه کیف پول بیت کوین که بیش از ۱۰۰ هزار بیت‌کوین را در خود جای داده‌اند در سال گذشته دارایی خود را افزایش داده‌اند. این کیف پول‌ها که تا فوریه سال گذشته موجودی جمعی ۲۶۰ هزار سکه داشتند، اکنون دارایی خود را بیش از دو برابر کرده‌اند. یعنی در عرض یک سال مجموعاً ۴۰۴ هزار بیت‌کوین اضافه کرده‌اند و موجودی خود را به ۶۶۴ هزار می رساند.

این یک رکورد جدید نیست، اما به هر حال رقم بالایی است.  در ژوئن سال گذشته، موجودی این سه کیف پول به بالاترین میزان خود یعنی ۶۹۳ هزار رسید که تا به امروز هنوز شکسته نشده است.

 

چرا مهم است؟

 

نکته مهم در مورد این سه کیف پول، نوع کشش آنها در بازار است. آخرین باری که این کیف پول‌ها این مقدار بیت کوین را جمع کردند در اواسط سال ۲۰۲۱ در انتهای روند نزولی بود. زمانی که این کیف پول‌های نهنگ به دارایی‌های بیت‌کوین بی‌سابقه خود رسیدند، دارایی دیجیتال به پایین‌ترین سطح محلی خود رسید. این به سرعت با یک رالی صعودی فوق العاده دنبال شد که بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه را به بالاترین رکوردهای تاریخ رساند.

 

اکنون، این کیف پول‌ها بار دیگر نزدیک به همان موقعیت جمع شده‌اند. با کمتر از ۳۰ هزار بیت کوین باقی مانده تا رسیدن به بالاترین سطح قبلی خود، به نظر می رسد بیت کوین به پایین‌ترین سطح نمودار نزولی خود رسیده است. اگر اینطور باشد، بیت کوین می‌تواند خود را برای یک رالی دیگر به سمت بالاترین رکورد جدید آماده کند.

 

در حالی که این ممکن است برای دارایی دیجیتال کاملاً صعودی باشد، سایر شاخص‌ها به تمایلات نزولی بیشتر اشاره می‌کنند. بیت‌کوین فقط بالاتر از (SMA) ۲۰روزه خود معامله می‌شود و حتی این سطح از قیمت نیز به سختی حفظ می شود. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران کمتری مایل به خرید دارایی با قیمت‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر شاهد کاهش ارزش بود ه است. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، بیت‌کوین می تواند در کوتاه ترین زمان برای حفظ سطح حمایت بعدی خود در ۳۹ هزار و ۱۹۰ دلار تلاش کند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!