جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۱۱۱۴

اقدام خوب مارگارین حفظ نیروی انسانی خود در دوران کرونا است

طی یک سال گذشته با شیوع کرونا اقتصاد جهان دستخوش تغییرات زیادی شد. از ضرر یا سودهای میلیارد دلاری ثروتمندان جهان تا بیکاری بسیاری از کارگران که برخی آمارها آن را تا ۴۰۰ میلیون نفر برآورد می‌کنند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کارگران بخش خدما

طی یک سال گذشته با شیوع کرونا اقتصاد جهان دستخوش تغییرات زیادی شد. از ضرر یا سودهای میلیارد دلاری ثروتمندان جهان تا بیکاری بسیاری از کارگران که برخی آمارها آن را تا ۴۰۰ میلیون نفر برآورد می‌کنند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کارگران بخش خدمات بیشترین آسیب را دیدند. اما صنعت نیز حال و روز خوبی نداشته و بسیاری از کارخانه‌ها یا تعطیل شدند یا به حالت نیمه درآمده‌اند. از همان زمان دولت برای ارائه وام(تسهیلات کرونایی) به کارفرمایان شرط حفظ نیروی کار را گذاشته بود. مشخص نیست چه تعداد توانستند از عهده این مهم برآیند اما برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها به خوبی توانستند این شرایط را پشت سر بگذرانند و حتی یک کارگر تعدیلی نداشتند.

نمونه آن اکنون شرکت مارگارین است که با دو برند «خروس‌نشان» و «آفتاب» در حال فعالیت است و «بابک دین‌پرست»؛ معاون وزیر کشور در بازدیدی که روز گذشته از خطوط تولید این کارخانه به عمل آورد، از تاب‌آوری این شرکت تقدیر و تمجید کرد. به گفته دین‌پرست یکی از اقدامات خوب این شرکت این است که با وجود بیکاری بسیاری از نیروهای کار در جهان هیچ یک از کارکنان خود را تعدیل نکرده و با همان ظرفیت هزار نفر مستقیم خود در حال فعالیت است.

تامین نیاز کشور در سه زمینه صنف و صنعت و خانوار توسط شرکت مارگارین

معاون وزیر کشور در حاشیه بازدید از کارخانه مارگارین با تاکید بر وجود مشکلاتی نظیر مشکل در تامین مواد اولیه به خاطر شیوع کرونا در جهان و افزایش نرخ ارز گفت: «این کارخانه از قدیمی‌ترین کارخانه‌های کشور است که همزمان در زمینه صنف و صنعت و خانوار محصولات خود را عرضه می کند و اکنون نیز با ۴۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند. یکی از اقدامات خوب این شرکت این است که با وجود بیکاری بسیاری از نیروهای کار در جهان هیچ یک از کارکنان خود را تعدیل نکرده و با همان ظرفیت هزار نفر مستقیم خود در حالل فعالیت است».

بابک دین‌پرست در ادامه این سخنان ضمن بیان برخی مشکلات در زمینه تامین ارز، وعده داد که در نشستی که قرار بود روز گذشته در شهرک صنعتی شمس‌آباد برگزار شود، به بررسی معضلات تسهیلات بانکی این کارخانه بپردازد. او در جمع خبرنگاران و با حضور «حسن خلخالی» گفت: «ما مشکلی در تسهیلاتشان نداریم و امروز نشستی در شهرک صنعتی شمس آباد برای رفع موانع تولید استان تهران را برگزار میکنیم. منهای تامین ارز مشکلات را بررسی میکنیم. در زمینه تامین مواد اولیه‌ نیز به نظر من وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارت صمت به خوبی فعالیت و تلاش خود را می کنند».

مشکل در تامین مواد اولیه به به اجرای قانون سال ۹۱ برمی‌گردد

دین پرست همچنین در بررسی مشکلات پیش روی تولید در کشور به قانونی اشاره می‌کند که در سال ۹۱ تصویب شد. بر اساس اظهارات او مشکلات خاص این حوزه در تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی مربوط به همین مصوبه مجلس شورای اسلامی است. که طبق آن وزارت جهاد کشاورزی موظف بوده تعدادی از کالاهای اساسی در کشور را پس از حداقل ده سال به خودکفایی برساند. یعنی ده درصد سالانه باید افزایش تولید داشته باشیم. یکی از آن موارد در زمینه روغن و دانه‌های روغنی است. معاون وزیر کشور در این باره افزود:«ما متاسفانه این مشکل را داریم و ۹۰ درصد مواد اولیه کشور با واردات تامین میشود.فقط ده درصد از تولید داخل است. حالا با گزارش‌هایی که به رییس جمهور داده شده و دستوراتی که ایشان دادند، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود که این قانون به خوبی در سطح کشور اجرا شود و اینقدر این وابستگی وجود نداشته باشد تا ما برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه باشیم. مواد اولیه سهم مارگارین نیز بر حسب میزانی که به کشور وارد می شود، به نسبت میزان توان این شرکت اختصاص خواهد یافت».

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!