شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۶۴

آمریکا: پلیس کنگره آماده باش

آمریکا: پلیس کنگره آماده باش
در پی اعلام گروههای راست افراطی حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای تظاهرات روز شنبه در واشنگتن، پلیس کنگره آمریکا به حالت آماده باش درآمده است.

این گروهها به منظور حمایت از حمله کنندگان به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) که در بازداشت به سر می برند و قرار است محاکمه شوند، تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش رسانه های آمریکا، " تام منجر" رئیس پلیس کنگره آمریکا اعلام کرده است ما خشونت و هیچ رفتار جنایتکارانه ای را تحمل نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد مردم آمریکا و اعضای کنگره انتظار دارند، از کنگره محافظت کنیم.
رئیس پلیس کنگره آمریکا با اشاره به دریافت تهدیداتی تاکید کرد که در طول هشت ماه گذشته ، پلیس کنگره در حال آماده سازی است تا اطمینان حاصل کند که حوادث ششم ژانویه  تکرار نخواهد شد.
یک منبع مطلع به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفته است که پلیس واشنتگن دی سی به طور کامل فعال می شود و گارد ملی  آماده ارائه کمک در مواقع اضطراری است.
بر اساس گزارش رسانه های آمریکا،  لوید آستین وزیر دفاع آمریکا استقرار ۱۰۰ نیروی گارد ملی را برای محافظت از ساختمان کنگره تایید کرده است.
یک سخنگوی پنتاگون نیز اظهار داشت این نیروها در بیرون از واشنگتن دی‌سی مستقر خواهند بود و تنها بعد از به پایان رسیدن ظرفیت نیروهای  نظامی در سطح محلی، ایالتی و فدرال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
جان کربی سخنگوی پنتاگون چهارشنبه شب اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا درخواست کمک از پلیس کنگره در مورد اعتراض های برنامه ریزی شده دریافت کرده است.
این مقام پنتاگون بدون اشاره به جزئیات بیشتر در مورد نحوه کمک رسانی پنتاگون به پلیس کنگره گفت این سیاست عادی وزارت دفاع است که اجازه دهد نهادهای دیگر درخواست کمک کنند.
درخواست کمک از پنتاگون در حالی صورت می گیرد که در ششم ژانویه بعد از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری حامیان و طرفداران وی در روز تایید آرای انتخاباتی در مقابل کنگره تجمع کردند و سرانجام با هجوم به داخل ساختمان کنگره ورود پیدا کردند.
حامیان ترامپ پس از درگیر شدن با نیروهای امنیتی به ساختمان و اتاق‌های کنگره راه یافتند که پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.
پس از هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، بیش از هشت هزار نیروی گارد ویژه برای ماه‌ها در اطراف ساختمان اعزام شده بودند و انتظار می‌رود دوباره اعزام نیروهای ویژه به اطراف کنگره تکرار شود.
نانسی پلوسی هجوم هواداران دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا به ساختمان کنگره را به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تشبیه کرد و گفت: یکی حمله داخلی و دیگری حمله خارجی به دموکراسی آمریکا بود.
تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از این سیاستمدار دموکرات نوشت که جمهوریخواهان توسط فرقه ای ربوده شده اند که نه به علم و نه به دولت اعتقاد دارند و این امر سبب  می شود اداره آمریکا دشوارتر گردد.
پلوسی جمعه (۲۶ شهریور) و یک روز پس از ملاقات با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، در اندیشکده چتم هاوس لندن سخنرانی می کرد.
وی گفت که تظاهرات ۶ ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) شورشی بود که ترامپ آن را برانگیخت. وی افزود: این (شورش)، حمله به کنگره، قانون اساسی و دموکراسی ما بود. در واقع، نحوه برخورد ما با این واقعه نشانگر قدرت دموکراسی ما است.
او اعتراض های  ۶ ژانویه را با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد و گفت که در حالی که حملات سال ۲۰۰۱ "حمله از خارج" بود، حمله به کاپیتول "حمله از داخل" بود. هر دو وحشتناکند. آنچه در ۶ ژانویه بر سر دموکراسی ما آمد وحشتناک بود.
به عقیده پلوسی، ریشه های عوامگرایی آمریکایی در هراس از جهانی شدن، اتوماسیون و مهاجرت نهفته و از طریق اسلام هراسی، یهودستیزی و برتری نژادی سفیدپوستان ابراز می شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!