جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۵۱۶۹۹
جانی دپ:‌ هیات منصفه زندگی ام را به من بر گرداند

دادگاه امبر هرد را محکوم کرد؛ ۱۵ میلیون دلار غرامت!

دادگاه امبر هرد را محکوم کرد؛ ۱۵ میلیون دلار غرامت!
سرانجام نتیجه دادگاهی که برای هفته‌ها افکار عمومی را در آمرکا و بسیاری از دیگر کشورهای جهان به خود مشغول کرده بود روشن شد؛ امبر هرد، به دلیل افترا به جانی دپ مجرم شناخته و به پرداخت ۱۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد.

جانی دپ، پس از اعلام حکم دادگاه گفت: «هیات منصفه بعد از شش سال زندگی‌ام را به من برگرداند.»

 

بر اساس رای هیئت منصفه، امبر هرد به دروغ همسر سابقش را به آزار جنسی و خشونت خانگی متهم کرده بود و باعث لطمه به شهرت حرفه‌ای او ضرر و زیان مالی شدید شده بود به همین دلیل باید به جانی دپ ۱۵ میلون دلار غرامت بپردازد.

 

دادگاه همچنین وکیل جانی دپ را که امبر هرد را به «جعل و بر ملا کردن غیر قانونی یک فایل ویدیویی» متهم کرده بود، مجرم دانست و او را به پرداخت ۲ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.

 

ماجرا از کجا شروع شد

 

امبر هرد، همسر سابق جانی دپ، در سال ۲۰۱۸ مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت که در آن ادعا کرده بود توسط یک شخصیت مشهور مورد آزار و خشونت قرار گرفته است. گرچه امبر هرد در این مقاله نامی از جانی دپ نیاورده بود اما مقاله به گونه‌ای نوشته شده بود که انگشت اتهام همگانی به سوی جانی دپ نشانه رفت.

 

جانی دپ می‌گوید دروغ‌پراکنی‌های امبر هرد «همه چیز» او را به باد داده است. پس از انتشار این مقاله بود که ساخت سری تازه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» متوقف شد. دپ همچنین قرار بود در سری فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» نیز ایفای نقش کند، اما بعد از انتشار مقاله از این فیلم نیز کنار گذاشته شد.

 

جانی دپ همان زمان و نیز در طول دادگاه اتهامات را رد کرد و گفت در زندگی‌ هرگز امبر هرد و یا هیچ زن دیگری را کتک نزده و مورد آزار جنسی قرار نداده است.

 

۶ هفته دادگاه جنجالی

 

دادگاه شکایت متقابل جانی دپ و امبر هرد علیه یکدیگر، یکی از جنجالی‌ترین دادگاه‌های تاریخ آمریکا بود که با هیجان بسیار از وی افکار عمومی دنبال می‌شد. این دادگاه که پس از جنبش موسوم به «می‌تو» که در آن گروهی از بازیگران زن هالیوود برخی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما را به آزار و سو استفاده جنسی متهم کردند مورد توجه افکار عمومی بود. نتیجه دادگاه اما به وضوح این گمان را تقویت کرد که بسیاری از اتهامات آزار جنسی از سوی زنان، برای بدنام کردن و اخاذی از مردان مشهور صورت می‌‌گیرد و در صورت بررسی حقوقی دقیق، بی پایه بودن آن مشخص می‌شود.

  

به گفته جوی جکسون، تحلیلگر حقوقی CNN، این حکم یک پیروزی «بسیار مهم» برای دپ و انکار ادعای هرد است. جکسون گفت: «این یک پیروزی فوق العاده است. استدلال امبرهرد و تیم وکلایش این بود که بر اساس متمم اول قانون اساسی همه ما حق داریم افکار و عقاید خود را بیان کنیم. اما آنچه آن‌ها (هیئت منصفه) گفتند این بود که، بله، شما بر اساس متمم اول، این حق را دارید، مگر اینکه چیزی بگویید که نادرست است و به شهرت و خوش‌نامی دیگری لطمه می زند.»

 

امبرد هرد در طول برگزاری دادگاه عکس‌های خصوصی زیادی از جانی دپ را در حالی که خواب بود به نمایش گذاشت و مدعی شد او در این عکس‌ها به خاطر نوشیدن مشروب یا مصرف مواد مخدر بیهوش شده بوده. هرد در یکی از پر حاشیه‌ترین جلسات دادگاه مدعی شد جانی دپ او را با یک بطری مشروب مورد آزار جنسی قرار داده است. این ادعای امبر هرد پس از آن مطرح شد که جانی دپ هم در دادگاه تصویری دلخراش از انگشت خونی‌اش منتشر کرد که می‌گفت در دعوا با امبر هرد آسیب دیده است. دپ گفت هرد به سوی او یک بطری ودکا پرتاب کرده و این حمله موجب شده تا انگشتش به شدت زخمی شود.

 

واکنش‌ها به حکم دادگاه

 

دادگاه جانی دپ

 

امبر هرد که هنگام خوانده شدن حکم د ادگاه، چشمانش را پایین نگه داشته بود پس از انتشار حکم در بیانیه‌ای گفت که از این حکم «دلشکسته» است و او قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

 

جانی دپ در دادگاه حضور نداشت، اما بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن گفته بود: «هیات منصفه زندگی‌ام را به من پس داد.» او دربیانه‌اش افزود: «از همان ابتدا هدف از طرح این پرونده افشای حقیقت -بدون توجه به نتیجه- بود. من اکنون احساس آرامش می‌کنم چون می‌دانم بالاخره به هدفنم رسیدم.»

 

وکلای دپ هم از هیئت منصفه تشکر کردند و گفتند «زمان آن رسیده که صفحه را ورق بزنیم و به آینده نگاه کنیم.» کامیل واسکوئز، وکیل دادگستری در خارج از دادگاه به خبرنگاران گفت: «ما از هیئت منصفه به خاطر بررسی دقیقشان،  همچنین از قاضی و کارکنان دادگاه که زمان و منابع زیادی را برای این پرونده اختصاص داده‌اند، سپاسگزاریم.»

 

دادگاه امبرهرد

 

هرد  اما در مقابل گفت: «ناامیدی که امروز احساس می‌کنم فراتر از گفتار است. دلم می‌سوزد که کوه شواهد هنوز برای مقابله با قدرت، نفوذ و نوسان نامتناسب همسر سابقم کافی نبود.»

 

دپ و هرد در سال ۲۰۰۹ سر صحنه فیلمبرداری فیلم «خاطرات رام» با هم آشنا شدند و ازسال ۲۰۱۵ ازدواج کردند. جانی دپ در اواخر دهه ۸۰ میلادی با سریال تلویزیونی ‍«خیابان جامپ شماره ۲۱» به شهرت رسید و از دهه ۹۰ میلادی وارد سینما شد.

 

 

محکومیت امبرهرت

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!