شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۹۲۳۱

میزان همبستگی بیت‌کوین با سهام در آمریکا چقدر است

هنگام نگارش این مقاله، مقدار همبستگی سی‌روزه بیت‌کوین با نزدک، ۰.۲۹ بود؛ سطحی که در بیش از یک‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است. به طور کل، کاهش میزان همبستگی را که حاکی از کاهش ارتباط بازارهای ایالات‌متحده با ارزهای دیجیتال است را باید تحولی مثبت در نظر گرفت...
نویسنده :
مونس نظری

به دنبال رالی قدرتمندی که طی هفته گذشته در بازارهای ارزهای دیجیتال به وجود آمده، همبستگی (ارتباط) میان بیت‌کوین و سهام ایالات‌متحده رو به کاهش گذاشته است.

 

هنگام نگارش این مقاله، مقدار همبستگی سی‌روزه بیت‌کوین با نزدک، ۰.۲۹ بود؛ سطحی که در بیش از یک‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است. به طور کل، کاهش میزان همبستگی را که حاکی از کاهش ارتباط بازارهای ایالات‌متحده با ارزهای دیجیتال است را باید تحولی مثبت در نظر گرفت.

 

عوامل مؤثر بر همبستگی بیت‌کوین با سهام کدام‌هایند؟

 

در گزارش اخیر منتشرشده از وتل لوند، از تحلیل‌گران ارشد Arcane Research، چهار عاملی که معمولاً بر همبستگی میان بیت‌کوین و سهام ایالات‌متحده تأثیرگذار هستند، شناسایی شده‌اند:

 

این عوامل شامل ۱. سرمایه‌گذاران نهادی بیت‌کوین با سایر دارایی‌های ریسک، به علاوه‌ی ۲. شرکت‌های در حال رشد بیت‌کوین، ۳. فشار فروشی که از جانب ماینرها وجود دارد و ۴. محیطی با نرخ بهره پایین است.

 

با این حال تحولات سال ۲۰۲۲ منجر به تغییر مسیر، در تقریباً تمام عوامل گردیده است. به عنوان مثال، شرکت‌هایی نظیر تسلا، و ماینرها، دیگر بیت‌کوین چندانی نگهداری نمی‌کنند؛ دلیلش هم این است که پیش‌تر بخش عمده‌ی دارایی‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

 

لوند گفت: «در مقابل افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، به دورانی تقریباً ده‌ساله از سیاست‌های پولی سست پایان داده است. و تمام این عوامل می‌توانند پایانی بر کاهش همبستگی در آینده‌ی پیش‌رو باشند.»

 

شایان ذکر است که برخی از رویدادهای بازار می‌توانند منجر به افزایش همبستگی میان بیت‌کوین و سهام ایالات‌متحده گردند.

 

پس از اعلام کاهش تورم به ۶.۵ درصد در ماه دسامبر، بیت‌کوین با فاصله‌ای بسیار ناچیز، از سهام ایالات‌متحده پیروی کرد. با این وجود با بسته‌شدن بازارهای ایالات‌متحده، ارزهای دیجیتال اصلی توانستند جلوی ضرر و زیان را بگیرند.

 

تؤام با سقوط اف‌تی‌ایکس، بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال، افزایش را تجربه کردند. به گفته Arcane، در ساعات (معاملاتی) آسیایی، بازار کریپتو، افزایشی ۱۶ درصدی را در مقایسه با افزایش ۱۰ درصدی در ساعات ایالات‌متحده تجربه کرده است.

 

با این حال این ساعات معاملاتی ایالات‌متحده است که اهمیت دارد.

 

احتمال می‌رود که بازار کریپتو به دنبال افزایش اخیر، به ثبات برسد.

 

اواخر هفته، ارزهای دیجیتال در یکی از چشم‌گیرترین تورنمنت‌های خود در طول یک سال اخیر، افزایش پیدا کردند.

 

ارزهای دیجیتال اصلی، از سطوح مقاومتی خود عبور کرده و میزان صعودهاشان را افزایش دادند؛ بدین ترتیب که ارزش بازار کریپتو به حوالی ۱ تریلیون دلار رسیده... یعنی سطحی که از نوامبر سال گذشته شاهد آن نبوده است.

 

حالا بزرگترین ارز دیجیتال جهان، یعنی بیت‌کوین، به بالاترین سطح خود یعنی مقداری بالاتر از ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است؛ در حالی که اتریوم به حدود ۱۶۰۰ دلار رسیده. هر دوی این ارزها در هفته گذشته، شاهد افزایشی ۲۰ درصدی بودند.

 

سولانا، شیبا اینو، و آوالانچ بهترین عملکرد را میان ۲۰ رمزارز برتر داشتند و طی ۷ روز گذشته، افزایشی حدوداً ۳۵ درصدی داشتند.

 

با این حال Arcane بر این باور است که بازار کریپتو در کوتاه‌مدت تثبیت خواهد شد.

 

طی چند روز اخیر، بیت‌کوین و بایننس، اصلاحات شدیدی را تجربه کردند.

 

در حال حاضر انگیزه چندانی برای بالاتر رفتن قیمت‌ها، لااقل در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

 

اما در عین حال بیت‌کوین، پس از رشد قابل توجه خود به مقداری بالای ۲۰ هزار دلار، نشان آن است که معاملات کوتاه‌مدت، از تلاش‌های بدون سود هفته گذشته، درس گرفته‌اند.

 

در همین حال بیت‌کوین با ارزشی معادل ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود؛ مقداری که تمام روز گذشته، ارزش خود را حفظ کرده و ثابت مانده است.

 

اتریوم نیز حالا در حوالی مرز ۱۵۰۰ دلار قرار دارد؛ و این در حالی است که شیبااینو، روز پیش با افزایشی معادل حدوداً ۲۰ درصد به ارزشی نزدیک به ۷۹۰ هزار دلار رسید.

 

منبع خبر : investing.com
منبع: INVESTING.COM
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!